Hospodársky denník
USD47,244 Sk
EUR43,783 Sk
CHF28,394 Sk
CZK1,262 Sk
  Piatok  2.Marca 2001

Vášnivé presviedčanie

V mnohých oblastiach ľudskej činnosti (patrí sem, okrem iného, aj manažérska a podnikateľská činnosť) sa prejavenie emócií považuje za neprimerané, za znak neprofesionálnosti. Emocionálne vyjadrenie môže však aj tu mať svoje miesto, pokiaľ je úprimné a dostatočne podložené. Jeho vhodnosť závisí, samozrejme, od toho, o čom sa rokuje.

Ako teda dávkovať city? Každé vystúpenie, rovnako ako každú jeho časť, možno umiestniť niekde na horizontálnej stupnici. Na ľavej (informačnej) strane nie je na prejavy vášne miesto, takže keď objasňujete napr. význam odhadu finančných tokov, hovorte vecne, neutrálne. Čím viac sa blížite k opačnému pólu spektra (napríklad pri presviedčaní spolupracovníkov, aby podávali zvýšené výkony), tým skôr si môžete svoje emócie dovoliť vyjadriť.

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.