|
|||||||||||||||||
Piatok 2.Marca 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Incentívne programy stimulomPojem incentive ako ekonomická kategória sa zrodil v Spojených štátoch amerických v dvadsiatych rokoch minulého storočia. Za jeho tvorcu je považovaný švajčiarsky emigrant, ktorý si v Amerike založil továreň na výrobu hodiniek. Incentíva je zvyčajne definovaná ako špecifický, originálny stimul, ktorý vychádza z poznatku, že peniaze nie sú všetko. Predstavuje preto ideálny nástroj na motiváciu spolupracovníkov, obchodných partnerov a zákazníkov najcennejšieho kapitálu každého podniku. Nezabúdajte, že incentívne programy sú neoddeliteľnou súčasťou podnikového hospodárenia a že ich rozsah a finančná náročnosť musí zodpovedať možnostiam podniku. Platí, že incentívy sú založené na dobrom nápade. Incentívne programy nie sú samoúčelné opatrenia, musia vychádzať zo stratégie firmy. Treba: Určiť cieľ programu: analyzovať dôkladne podnik a stanoviť, čo treba incentívnym programom dosiahnuť Stanoviť cieľové skupiny: môže nimi byť vrcholový manažment firmy (niekedy sa zabúda na to, že nielen rozhoduje) Naplánovať a realizovať jednotlivé akcie programu: stanoviť ich harmonogram, dôkladne ich pripraviť a zabezpečiť ich hladký priebeh |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |