Hospodársky denník
USD47,244 Sk
EUR43,783 Sk
CHF28,394 Sk
CZK1,262 Sk
  Piatok  2.Marca 2001

Incentívne programy stimulom

Pojem incentive ako ekonomická kategória sa zrodil v Spojených štátoch amerických v dvadsiatych rokoch minulého storočia. Za jeho tvorcu je považovaný švajčiarsky emigrant, ktorý si v Amerike založil továreň na výrobu hodiniek.

Incentíva je zvyčajne definovaná ako špecifický, originálny stimul, ktorý vychádza z poznatku, že peniaze nie sú všetko. Predstavuje preto ideálny nástroj na motiváciu spolupracovníkov, obchodných partnerov a zákazníkov – najcennejšieho kapitálu každého podniku.

Nezabúdajte, že incentívne programy sú neoddeliteľnou súčasťou podnikového hospodárenia a že ich rozsah a finančná náročnosť musí zodpovedať možnostiam podniku. Platí, že incentívy sú založené na dobrom nápade.

Incentívne programy nie sú samoúčelné opatrenia, musia vychádzať zo stratégie firmy. Treba:

Určiť cieľ programu: analyzovať dôkladne podnik a stanoviť, čo treba incentívnym programom dosiahnuť

Stanoviť cieľové skupiny: môže nimi byť vrcholový manažment firmy (niekedy sa zabúda na to, že nielen rozhoduje)

Naplánovať a realizovať jednotlivé akcie programu: stanoviť ich harmonogram, dôkladne ich pripraviť a zabezpečiť ich hladký priebeh

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.