Hospodársky denník
USD47,244 Sk
EUR43,783 Sk
CHF28,394 Sk
CZK1,262 Sk
  Piatok  2.Marca 2001

Ostatná reklama

Tabuľka G obsahuje údaje, z ktorých sa vychádza pri vypĺňaní riadkov 440 a 450 daňového priznania. Na riadku 1 pomocnej tabuľky G daňového priznania sa uvádzajú v úhrnnej výške náklady vynaložené daňovníkom na tzv. ostatnú reklamu patriacu pod ustanovenie § 34 ods. 1 písm. a)ZDP. Ide o preukázateľne vynaložené výdavky (náklady) na reklamu výrobkov, služieb alebo inej činnosti daňovníka, na výhry a prémie z reklamných súťaží, predajných, žrebovacích, výherných a podobných podujatí prístupných verejnosti, neuvedené v § 24 ods. 2 písm. v) ZDP.

Na riadku 1 pomocnej tabuľky G daňového priznania sa uvádza úhrnná výška vynaložených nákladov na ostatnú reklamu podľa ustanovenia § 34 ods. 1 písm. a) ZDP, v tomto príklade 200 000 Sk, a na riadku 440 daňového priznania sa uvedie len časť z týchto nákladov, a to vo výške 1 % zo základu dane uvedeného na riadku 400 daňového priznania.

Na riadku 2 sa uvádza úhrnná suma výdavkov vynaložených daňovníkom na reklamné predmety, patriace pod ustanovenie § 34 ods. 1 písm. b) ZDP. Ide o preukázateľne vynaložené prostriedky na reklamné predmety označené obchodným menom alebo ochrannou známkou ich poskytovateľa v jednotkovej cene do 300 Sk. Údaj na riadku 2, v tomto príklade v sume 60 000 Sk, je podkladom na uplatnenie odpočtu nákladov na reklamné premety od základu dane, ktorý sa vykoná v limitnej výške na riadku 450 daňového priznania.

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.