Hospodársky denník
USD47,244 Sk
EUR43,783 Sk
CHF28,394 Sk
CZK1,262 Sk
  Piatok  2.Marca 2001

Odpočitateľné položky

Zaplatené členské - Výdavky na reklamu

Riadok 300

Ide o súčtový riadok odpočítateľných položiek z riadkov 210 až 290 daňového priznania. V tomto príklade je to suma 1 990 000 Sk.

Riadok 310

Na riadku 310 sa uvádza základ dane alebo daňová strata, ktorá vznikla súčtom súm uvedených na riadkoch 100 a 200 a odpočtom sumy uvedenej na riadku 300 daňového priznania, čo v tomto prípade predstavuje základ dane vo výške 8 474 467 Sk (6 340 000 + 4 124 467 – 1 990 000).

Spoločnosť nevykonáva iné úpravy základu dane uvedené na riadkoch 320 a 330, preto sa táto suma 8 474 467 Sk prenáša aj do riadku 400 daňového priznania. Údaj na riadku 400 predstavuje základ dane pred uplatnením položiek odpočítateľných od základu dane, teda pred umorovaním daňovej straty, pred odpočtom darov podľa § 20 ods. 7 a pred uplatnením ďalších položiek odpočítavaných od základu dane na riadkoch 410 až 450. Výška ich odpočtu je závislá práve od výšky základu dane uvedeného na riadku 400.

Riadok 410

Na riadku 410 sa vykonáva odpočet daňovej straty podľa § 34 ZDP. Pri výpočte sumy, ktorú je možné od základu dane odpočítať, sa postupuje podľa pomocnej tabuľky F daňového priznania. Na riadok 410 sa uvedie suma skutočne umorenej straty, vykázanej v stĺpci 10 pomocnej tabuľky F, čo v tomto príklade predstavuje sumu 900 000 Sk.

Riadok 420

Na riadku 420 sa uvedie hodnota darov poskytnutých na účely podľa § 20 ods. 7 ZDP, najviac do výšky 2 % z kladného základu dane uvedeného na riadku 400. Podľa citovaného ustanovenia je možné od základu dane odpočítať hodnotu darov peňažnej i nepeňažnej povahy vrátane služieb poskytnutých obciam a iným právnickým osobám so sídlom na území Slovenskej republiky, a to v zdaňovacom období, v ktorom k poskytnutiu daru došlo, ak hodnota poskytnutého daru je aspoň 2000 Sk, pritom v úhrne možno odpočítať najviac 2 % zo základu dane. Odpočítať možno len dary na zákonom stanovené účely. Dary poskytnuté po skončení zdaňovacieho obdobia nie je možné odpočítať od základu dane.

Údaj na tomto riadku vychádza zo sumy uvedenej na riadku 2 pomocnej tabuľky D daňového priznania. V tomto príklade na riadku 420 spoločnosť uvedie dary poskytnuté v prospech financovania potrieb školstva v hodnote 100 000 Sk.

Riadok 430

Na tomto riadku si právnické osoby v súlade s § 20 ods. 12 ZDP odpočítavajú od svojho kladného daňového základu príspevok, ktorý poskytli jednému združeniu právnických osôb, vyplývajúci z členstva v tomto združení, založenom s cieľom ochrany záujmov platiteľa. Od základu dane možno odpočítať len skutočne zaplatený príspevok, maximálne však do výšky 0,2 % z objemu zaúčtovaných miezd. V tomto príklade si spoločnosť uplatní sumu príspevku 40 000 Sk (pozri riadok 15 pomocnej tabuľky A).

Riadok 440

Na riadku 440 sa uvádza suma ostatných nákladov na reklamu, vymedzených v § 34 ods. 1 písm. a) ZDP, ktorú je možné odpočítať do výšky 1 % zo základu dane uvedeného na riadku 400 daňového priznania. Ide o preukázateľne vynaložené výdavky (náklady) na reklamu výrobkov, služieb alebo inej činnosti daňovníka, na výhry a prémie z reklamných súťaží, predajných, žrebovacích, výherných a podobných podujatí prístupných verejnosti, neuvedené v § 24 ods. 2 písm. v) ZDP.

Údaj na tomto riadku vychádza z riadku 1 pomocnej tabuľky G daňového priznania. Na riadku 1 pomocnej tabuľky G sa uvádza úhrnná výška vynaložených nákladov na ostatnú reklamu, patriacu pod rámec ustanovenia § 34 ods. 1 písm. a) ZDP, pričom na tomto riadku 440 sa uvedie len limit 1 % z tejto sumy, čo v tomto príklade predstavuje sumu 84 744 Sk.

Riadok 450

Na riadku 450 sa uvedie hodnota reklamných predmetov v cene do 300 Sk za jeden kus, najviac však do výšky 0,2 % z riadku 400 daňového priznania. Možnosť odpočtu sa vzťahuje na preukázateľne vynaložené prostriedky na reklamné predmety označené obchodným menom alebo ochrannou známkou ich poskytovateľa.

Údaj na tomto riadku nadväzuje na riadok 2 pomocnej tabuľky G daňového priznania. Na riadku 2 pomocnej tabuľky G sa uvádza úhrnná výška výdavkov na reklamné predmety, patriacich do podmienky podľa § 34 ods. 2 písm. b) ZDP, pričom na tomto riadku 450 sa uvedie len limit 0,2 % z tejto sumy, čo v tomto príklade predstavuje sumu 16 949 Sk.

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.