|
|||||||||||||||||
Štvrtok 22.Marca 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Flexibilita, podnikavosť a originalitaNáplň sa menila, dnes základné komodity: ložiská, biela technika, automobily Podnik zahraničného obchodu OMNIA spoznali v uplynulých tridsiatich rokoch v mnohých krajinách sveta. Po roku 1990 sa táto spoločnosť postupnou transformáciou obchodných skupín, cez dcérske spoločnosti s ručením obmedzeným, zmenila na spoločnosť holdingového typu. Okrem klasických dcérskych spoločností sa v nej združujú formou kapitálovej účasti, výrobné a obchodné spoločnosti so sídlom na Slovensku, v Česku a Nemecku. S predstaviteľmi spoločnosti sa možno v tieto dni stretnúť aj na medzinárodnom veľtrhu dopravy Intertransport 2001 a Autosalón v priestoroch bratislavského Výstavného a kongresového centra Incheba, v dňoch 21. a 25. marca, zdôraznil Ing. Michal Mišo, podpredseda predstavenstva OMNIA. OMNIA mala v uplynulých troch desaťročiach mimoriadne široký programový záber. Na čo sa komoditne sústreďujete v súčasnom období? - Komoditná náplň činnosti našej spoločnosti sa počas rokov značne zmenila a v súčasnosti je orientovaná na tri základné komoditné skupiny: na ložiská, bielu techniku a automobily. Podobne je to aj so štruktúrou kapitálového portfólia spoločnosti, založeného na kapitálovej účasti na podnikaní iných spoločností. Dlhodobo výborné výsledky ste dosahovali najmä vo výrobe a predaji ložísk. - Skutočne naše firmy a ložiská majú výbornú povesť nielen v Európe, ale v minulom roku sme ložiská exportovali do vyše 60 štátov sveta. Biela technika (chladničky, práčky, sporáky atď.) je taktiež tradičnou komoditou našej spoločnosti, s komerčným záberom pre veľkoobchod a export. Tretiu, novú oblasť nášho podnikania tvorí predaj automobilov. Ide o predaj automobilov značky Honda a výhradný dovoz a predaj automobilov značky SAAB, ktoré možno vidieť aj na súčasnej výstave Autosalón, v priestoroch Výstavného a kongresového centra Incheba. Pri vašej expozícii v ktorej predstavujete spomínané importované automobily sa zastavujú mnohí návštevníci výstavy Autosalón. - Divízii automobilov venujeme v našej firme veľkú pozornosť. Počas uplynulých šiestich rokov naša akciová spoločnosť OMNIA-Motors dosiahla na domácom trhu pozíciu najväčšieho dílera automobilov značky Honda na Slovensku. Na skúsenostiach manažérov a pracovníkov tohto kolektívu sme stavali aj pri budovaní výhradného dovozu a predaja automobilov značky SAAB. Prečo práve automobily SAAB? - Sú to najbezpečnejšie automobily na svete. Schopnosť vyhnúť sa zrážke i prípadným následkom dopravnej nehody, sú najpriaznivejšie pre majiteľov tejto značky. Ľudia s vyvinutým estetickým cítením v nich ľahko objavia dedičstvo konštrukcie lietadiel. Pre ich neuveriteľné zrýchlenie, vysokú kvalitu, príjemné ovládanie i tvary, by si tieto automobily zaslúžili pomenovanie ženským menom. Vybudovali ste veľmi pekný firemný areál, ako sa však staráte o svojich zákazníkov? - Novovybudovaný areál OMNIA na Tomašikovej ulici v Bratislave, s exkluzívnymi predajnými, kancelárskymi a servisnými podmienkami, je solídnou bázou na uspokojenie potrieb i tých najnáročnejších zákazníkov. Je tu všetko, čo autá potrebujú - servis, klampiareň, lakovňa i umyváreň, pričom zákazník si môže posedieť v príjemnom prostredí kaviarne nad autosalónom. Aké zámery ste si pred seba postavili na rok 2001, a to nielen z hľadiska obratu, ale aj prosperity? - Flexibilita, podnikavosť a netradičné riešenia, založené na tradíciách a skúsenostiach - to je stručná charakteristika spoločnosti skupiny OMNIA. Po minuloročných dobrých výsledkoch nechceme zaostať ani v roku 2001. V minulom roku sme dosiahli priamy obrat v hodnote takmer 3 mld. Sk a máme viac než 2500 pracovníkov. Kvalitný ľudský potenciál a spomínané vlastnosti sú tajomstvom úspechu našej spoločnosti. Jozef Kunik |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |