Hospodársky denník
USD48,84 Sk
EUR43,626 Sk
CHF28,463 Sk
CZK1,267 Sk
  Pondelok  26.Marca 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Tovar dávame na rozbor

Platobná disciplína určuje spoluprácu

K menším podnikom čo do počtu zamestnancov (osem stálych) patrí Goral z Dolných Vesteníc. Existuje dva roky, prezrádza obchodný riaditeľ spoločnosti Ing. Ľuboš Lobotka, zaoberá sa hlavne importom a distribúciou potravín. Spolu s českou spoločnosťou Gastro, využívajú spoločné nákupy potravín. Zaoberajú sa hlavne konzervárenským tovarom - ryby, ovocie a zelenina. Pred rozdelením federácie existovala a úspešne pracovala česká odnož firmy a vtedy zásobovala aj slovenský trh (od roku 1990). „Teraz už druhý rok sa veľmi intenzívne snažíme tento slovenský trh znovu získať. Našimi najväčšími odberateľmi sú reťazce - Tesco, Metro, Interfruct. Orientujeme sa na ne z jediného dôvodu - kvôli platobnej disciplíne. Uznáte, je to závažný argument. Všetky výroby sa snažíme ťrobiťŤ pod vlastnou etiketou, naše logo je Diana. Keď prídeme s akýmkoľvek výrobkom na slovenský trh, my zabezpečujeme všetky právne kroky, my dávame výrobky na rozbory.

Pýtali ste sa na prípadnú kontamináciu ťažkými kovmi. Potravinársky kódex o tom veľmi jasne hovorí a čo sa týka rýb, tam sú veľmi prísne pravidlá. Náš tovar príde na Slovensko do karanténneho skladu, tam sa uloží na celý čas, kým sa vykonávajú veterinárne vyšetrenia na Štátnom veterinárnom ústave. Tieto sklady máme v Trenčíne. Regionálna veterinárka odoberie vzorky a po skončení vyšetrení, keď sa zistí, že tovar je v poriadku, uvoľní sa do obehu. Je to veľmi striktne kontrolované a napriek tomu, zásadne spolupracujeme len s výrobcami, ktorí sa dlhodobo osvedčili už niekoľko rokov. Na trhu sme iba druhý rok, ale dôrazne expandujeme. Najmä s nástupom obchodných reťazcov rastie objem tovaru, ktorý obrazne povedané ťprejde našimi rukamiŤ. Tieto objemy sa zvyšujú násobkami základu, nie percentami. Orientujeme sa jednoznačne na reťazce, ktoré dokážu dodržať termíny platieb dohodnuté v zmluvách. Pohybuje sa to od 30 do 60 dní. Uznám, že pre kapitálovo slabšieho partnera je najmä tá 60-dňová lehota dosť krutá. Ani by pri rýchloobrátkových tovaroch nemusela byť, veď sú to obrátkové tovary týždeň - dva týždne, preto aj mne sa zdá, že tieto lehoty sú nelogicky dlhé.“

Matúš Hrabal

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.