Hospodársky denník
USD48,84 Sk
EUR43,626 Sk
CHF28,463 Sk
CZK1,267 Sk
  Pondelok  26.Marca 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Vracia sa „pop“?

Nafukovacie kreslá z priesvitného plastu, minisukne „Pravda“ podľa vzoru hrdinky kreslených seriálov 60. rokov, opätovné vyhotovenie lampy „Zatmenie“: Súdiac podľa tendencií módy a dizajnu sa vracia „pop“.

Ide o spontánny alebo programovaný návrat? Výstava, otvárajúca dvere v parížskom stredisku Georgese Pompidoua „Roky popu 1956 - 1968“, bola príliš krásnou príležitosťou, než aby si ju tvorcovia a distributéri nechali uniknúť.

Organizátori výstavy, ktorá je považovaná za udalosť, a ktorá potrvá do 18. júna, si však myslia, že „spontánne hnutie skutočne existuje“ a že „sa podstatne týka mladých dizajnérov“.

Podľa nich prichádza v čase, keď mladí, ktorí už nemôžu snívať o politickej utópii, snívajú o kultúrnej utópii. No a pop je jednou z nich. Po mnohých rokoch, keď všetko bolo čierne alebo biele či sivé, po rokoch poznamenaných aids alebo drog, cíti mladá generácia potrebu vrátiť sa k optimizmu. Vrátiť sa k farbám popu. Pop vyjadruje „ľudové umenie“ alebo „optické umenie“ či „kinetické umenie“.

Tak ako vo vrcholovom období 60. rokov sa umenie vracia do každodenného života a každodennosť do umenia, sériovo, stráviteľne, ako strojové umenie presadzované vtedy Andy Warholom či francúzskym umelcom Martialem Rayssom.

(rhk)

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.