Hospodársky denník
USD48,813 Sk
EUR43,602 Sk
CHF28,441 Sk
CZK1,27 Sk
  Utorok  27.Marca 2001

Tovar a spotrebiteľ

Etika je stále otázna

Porota súťaže Zlatý klinec 2001 vyhlásila víťazov v kategóriách reklamných spotov, zamerala sa na hodnotenie úrovne jednotlivých reklám a sledovala ich kvalitu, ktorá má spotrebiteľa nielen informovať, ale aj osviežiť. „Zlatý klinec je nielen súťaž v reklame, ale najmä v jej kreativite. Reklama má v prvom rade pobaviť diváka, to znamená, že „suchᓠinformácia musí byť príťažlivá nielen z kvalitatívnej stránky výrobku, ale aj zo stránky jeho atraktivity,“ povedal generálny manažér Igor Brossmann. Pri hodnotení porota brala do úvahy najmä atraktívnosť reklamy, jej príťažlivosť a konečný účinok na spotrebiteľa. Kategórií bolo neúrekom, od televíznej, rozhlasovej až po vizuálnu, používanú na verejných miestach. Podľa Igora Brossmanna organizátorov aj divákov mierne prekvapila rétorická rezervovanosť víťazov, ktorí pravdepodobne nechceli prezradiť know-how svojho úspechu. V tejto súvislosti je však potrebné uviesť, že pri gratuláciách a najmä ďakovných slovách niektorí aktéri použili „originálne výrazy“, ktoré sa často nevyskytujú v bežnom jazyku. „Vieme že reklama je moderný spôsob života. Čo sa týka kritérií reklamy, v prvom rade je dôležitá jej kreativita,“ povedal I. Brossmann. Podľa jeho názoru reklama nemá byť „otravnou záležitosťou“, ale má v prvom rade pobaviť konzumenta. Súhlasí, že konflikt medzi etickou stránku a účinnosťou reklamy je stále diskutabilný. Ešte nikto zrozumiteľne nešpecifikoval, ktorá reklama je etická a ktorá nie. „Je potrebné aj v reklamnej brandži vytvoriť taký priestor, aby reklama, či už v televízii alebo v iných médiách, nešla ľuďom na nervy, ale naopak informovala ich o modernom svete, ktorý ovplyvňujú aj nové výrobky,“ dodal I. Brossmann.

Robert Róm

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.