|
|||||||||||||||||
Štvrtok 29.Marca 2001 |
Reklama má osviežiťKomentuje Robert Róm Reklama je dôležitou súčasťou komerčnej komunikácie, umožňuje podnikateľom propagovať výrobky, služby alebo iné produkty určené spotrebiteľom. Je dôležitým zdrojom informácií a orientuje rozhodovanie na trhu pri výbere výrobkov a služieb. V štátoch, kde reklama pôsobí v stabilizovanom prostredí, ustálila sa forma všeobecne rešpektovaných etických kódexov. Keďže SR chce vstúpiť do EÚ, je prirodzené, že aj zákon o reklame chce priblížiť jej štandardom. Návrh nového zákona upravuje v tomto smere niektoré oblasti tak, aby sa zhodovali s medzinárodne uznávanými normami. Za pozitívum zákona možno považovať, že vypustila požiadavku písomného súhlasu s reklamou šírenou telefonicky, faxom či elektronickou poštou a zapracovali sa ustanovenia o tabakovej reklame upravenej podľa rozhodnutia Európskeho súdu. Aj reklama alkoholických nápojov obsahuje určité obmedzenia. Nezakazuje však reklamu na jeho konkrétny druh v závislosti od percentuálneho obsahu na úkor iných alkoholických výrobkov. Pri všetkých zmenách však netreba zabúdať, že reklama je určená predovšetkým konzumentovi, ktorému ide neraz na nervy. Ak by to tak malo pokračovať aj ďalej, reklama skôr občana znechutí, ako osvieži. Tento stav zapríčiňuje nevkusnosť mnohých spotov, nedodržiavanie morálky, humanity a drastické scény. Šľahačkou na torte však je podceňovanie konzumenta, ku ktorému reklama pristupuje ako k negramotnému. Nie je nič trápnejšie, ako keď vám niekto začne vysvetľovať, že škrabanec na červenom aute sa zakryje sprejom obsahujúcim červenú farbu a nie čiernu. V takom prípade je vari najlepšie mať na dosah televízny diaľkový ovládač. Aj keď sa humor čoraz razantnejšie pretláča do reklamy, predsa len má svoje hranice. |
|
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |