|
|||||||||||||||||
Štvrtok 29.Marca 2001 |
Mália sa im provízieKomentuje Rudolfa Vallová Českí turisti patria k najpočetnejšej skupine zahraničných turistov, ktorá navštevuje Slovensko. Podľa vyjadrenia Ing. Františka Gala, marketingového riaditeľa hotelovej spoločnosti Sorea, česká klientela sa v ich ubytovacích zariadeniach podieľa až 30 percentami na celkovom počte prenocovaní. Oproti všetkým očakávaniam v minulom roku došlo k 2- až 3-percentnému poklesu dopytu po službách, hoci Sorea odstránením účtovania duálnych cien vytvorila pre zahraničných turistov priam výnimočne dobré podmienky. Pri odstraňovaní duálnej úrovne cien ubytovania a navrhovaní cenovej úrovne svojich služieb rešpektovala kúpyschopnosť domáceho obyvateľstva. Veď domáci hostia v ubytovacích zariadeniach spoločnosti Sorea tvorili až 55,8 % z celkového počtu návštevníkov! Cenová dostupnosť služieb pre domácich vytvorila výhodnú bázu pre akvizíciu turistov v Česku. Avšak ten, kto sklamal, boli cestovné kancelárie. Tým totiž Soreou ponúkaná výška provízií ako odmeny za sprostredkovateľské služby nestačila. A tak došlo k sérií predražení, čo odradilo konečného klienta od kúpy pobytového zájazdu. Podstata je v tom, že tak ako cena na pulte, tak aj cena za sprostredkovanú tú istú službu sú v cenovej hladine, ktorú klient môže akceptovať a na základe toho si službu môže dovoliť kúpiť. V zahraničí, kde je bežnou praxou, že cena na pulte priamo v ubytovacom zariadení je najvyššia, cestovná kancelária získava vyššiu províziu za predaj alebo kupuje s vyššou zľavou z pultovej ceny tak, aby nemusela aj po pokrytí svojich nákladov súvisiacich so sprostredkovaním služieb ich cenu predražiť. Náklady s predajom klesajú so stúpajúcou štandardizáciou a zavádzaním nových techník predaja. A to je to, čo mnohým cestovným kanceláriám zatiaľ chýba. Preto im nezostáva nič iné, ako predražením služieb si na seba zarobiť. |
|
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |