|
|||||||||||||||||
Piatok 30.Marca 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SemaforV minulom roku malo na železničných priecestiach tragickú dohru desať stretnutí koľajových vozidiel s cestnými. Ani jedno z týchto nešťastí nemali na svedomí železničiari, podobne ako ďalších 44 zrážok na priecestiach, ktoré sa zaobišli bez smrteľných úrazov. Je zaujímavé, že až k 24 stretnutiam vozidiel došlo práve na zabezpečených priecestiach. Vlakom sa najčastejšie nevyhýbali osobné automobily. O život takto prišlo 11 pasažierov a ďalších päť osôb utrpelo ťažké zranenia . Prírastok do múzea Do plánu opráv Rušňového depa Zvolen v minulom roku zaradili aj rušeň CP 600. V rukách zvolenských opravárov sa ocitla jedna z posledných parných lokomotív, ktorú vyrobili v ČKD Praha. Nešlo pritom o jej bežnú opravu, ale o zreštaurovanie do takého stavu, aby sa mohla objaviť na Výstave hnacích vozidiel. Jej ďalšou zastávkou je Bratislava, kde bude v Múzeu dopravy tvoriť súčasť železničnej expozície. Milovníkom tabaku Predpis, ktorý u nás platil do roku 1993, určoval, že fajčiarske vozne sa zaraďovali na koniec vlaku. Potom však nastala zmena a ŽSR začali svoje normy prispôsobovať EÚ. Podľa príslušných predpisov v medzinárodných rýchlikoch je v každom vozni podľa počtu oddelení vyhradený aj primeraný počet oddelení pre fajčiarov. Predpis RIC sa ŽSR snažia aplikovať aj vo vnútroštátnej osobnej doprave, a tak je v každom rýchliku jeden vozeň vyhradený pre fajčiarov. Osobné vlaky sú však na Slovensku úplne nefajčiarske. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |