Hospodársky denník
USD49,145 Sk
EUR43,624 Sk
CHF28,508 Sk
CZK1,265 Sk
  Piatok  30.Marca 2001

Semafor

V minulom roku malo na železničných priecestiach tragickú dohru desať „stretnutí“ koľajových vozidiel s cestnými. Ani jedno z týchto nešťastí nemali na svedomí železničiari, podobne ako ďalších 44 zrážok na priecestiach, ktoré sa zaobišli bez smrteľných úrazov. Je zaujímavé, že až k 24 stretnutiam vozidiel došlo práve na zabezpečených priecestiach. Vlakom sa najčastejšie nevyhýbali osobné automobily. O život takto prišlo 11 pasažierov a ďalších päť osôb utrpelo ťažké zranenia .

Prírastok do múzea

Do plánu opráv Rušňového depa Zvolen v minulom roku zaradili aj rušeň CP 600. V rukách zvolenských opravárov sa ocitla jedna z posledných parných lokomotív, ktorú vyrobili v ČKD Praha. Nešlo pritom o jej bežnú opravu, ale o zreštaurovanie do takého stavu, aby sa mohla objaviť na Výstave hnacích vozidiel. Jej ďalšou zastávkou je Bratislava, kde bude v Múzeu dopravy tvoriť súčasť železničnej expozície.

Milovníkom tabaku

Predpis, ktorý u nás platil do roku 1993, určoval, že fajčiarske vozne sa zaraďovali na koniec vlaku. Potom však nastala zmena a ŽSR začali svoje normy prispôsobovať EÚ. Podľa príslušných predpisov v medzinárodných rýchlikoch je v každom vozni podľa počtu oddelení vyhradený aj primeraný počet oddelení pre fajčiarov. Predpis RIC sa ŽSR snažia aplikovať aj vo vnútroštátnej osobnej doprave, a tak je v každom rýchliku jeden vozeň vyhradený pre fajčiarov. Osobné vlaky sú však na Slovensku úplne nefajčiarske.

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.