Hospodársky denník
USD47,094 Sk
EUR43,849 Sk
CHF28,536 Sk
CZK1,257 Sk
  Utorok  6.Marca 2001

Kde pánom je zákazník

Dá sa vyrábať aj dobre a pritom aj lacno

Decodom Topoľčany prišli na veľtrh bývania do Nitry ukázať, že to, čo pred rokom na tomto mieste deklarovali, naozaj plnia. Vtedy, len tri mesiace, čo nová spoločnosť prenajala majetok tradičnej firmy Mier Topoľčany v konkurze, vyhlásil jej riaditeľ Ing. Vladimír Šrámek, že sa pokúsia oprášiť jej dobré meno. Dnes vystavujú širokú ponuku nábytku - nielen kuchyne, ktoré si slovenský zákazník zvykol spájať s menom topoľčianskeho výrobcu, ale aj program do obývacích izieb, kúpeľňový nábytok, zariadenie do detských izieb, predsiení a stolíky pod počítače. A v cenách, ktoré vyrážali dych. V tom dobrom zmysle slova. Ako sa im to darí? „Podstatou našej filozofie je predať všetko, čo vyrobíme,“ hovorí marketingový manažér František Marko. „Orientujeme sa na väčšie série, to nám umožňuje získať dobré ceny aj od našich dodávateľov a efektívnejšie vyrábať. Pritom to určite nie je na úkor kvality,“ tvrdí. Dnes už má Decodom 540 pracovníkov a mesačne vyrobia a predajú nábytok za 50 až 60 mil. Sk. Z toho asi polovicu predajú na Slovensku a druhá polovica putuje najmä do Nemecka, ale aj do Česka a ďalších krajín. Na margo vývozu do Nemecka treba poznamenať, že ide o modely, pre ktoré najprv získali zákazníka s jeho požiadavkami a podľa nich vzorovali prakticky na objednávku. „Naším cieľom je urobiť z bývalého Mieru korektnú firmu, kde bude pánom zákazník,“ povedal mi pred rokom riaditeľ Decodomu. Dnes sa ukazuje, že na báze tradície a dobrého vzťahu ľudí k práci sa dajú na Slovensku vyrábať kvalitné veci v primeranej cene.

Zuzana Krútka

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.