Hospodársky denník
USD47,336 Sk
EUR43,862 Sk
CHF28,544 Sk
CZK1,258 Sk
  Streda  7.Marca 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Sumy nie sú náhodné

Efekt z reklamy v golfe stále vzrastá

Podľa prieskumu časopisu Golf World pretečie cez reklamu do golfu asi 400 miliónov dolárov. Len T. Woods zinkasuje v tomto roku z peňaženiek štedrých sponzorov 56,4 milióna dolárov. Golfový „veterán“ A. Palmer zarobí okolo 18 miliónov dolárov a Austrálčan G. Norman 16 miliónov. Minimálne miliónový kontrakt uzavrelo ďalších asi 76 najlepších hráčov. Golfový svet vďačí za ešte väčšie rozviazané mešce dobrodincov, najmä Wodsovi. Svetová jednotka prilákala umením, ale aj šarmom za pár rokov účinkovania na svetových ihriskách veľkú pozornosť televíznych staníc, a tým i bohatých spoločností. Chytili sa najmä podniky, ktoré na prvý pohľad nemajú nič s golfom spoločné, ale ich výdavky na reklamu vzrástli až o 200 percent. Tento údaj priniesli na svetlo internetové Golfové noviny. Z prieskumu ďalej vyplýva, že dôvodom štedrosti pri podpore a reklame cez golf je, že golfisti nie sú na rozdiel od iných športovcov, najmä z radov kolektívnych športov, viazaní povinným nosením jedného spoločného dresu. Druhým „ťahákom“ pre rozhodnutie robiť reklamu prostredníctvom golfu je množstvo miesta na odeve, ktoré vynikne. Predovšetkým je záujem o reklamu na ich čapiciach, tričkách a bagoch. A až tretím dôvodom, prečo reklama prostredníctvom golfu, je skutočnosť, že tomuto športu sa venujú aj šéfovia firiem, ktoré majú zaujímavý kapitál. Dôležitým faktom ostáva i to, že divák či aktér golfového turnaja nie je atakovaný pivovými fľašami či nekultúrnymi fanúšikmi. Väčšina golfistov a fanúšikov tohto športu je vzdelaná, kultúrna a má silné finančné zázemie a ich vek sa pohybuje od 35 do 50 rokov, čo je priam ideálny adresát pre reklamu. V roku 1999, ako to vyplýva z analýzy materiálu z Golfových novín, sa predal golfový tovar v USA v hodnote 2,8 miliardy dolárov, čo je asi osemkrát viac ako za baseballové potreby. A tak sa niet čo čudovať, že golfisti inkasujú za reklamu rozprávkové sumy.

(ger)

Počasie

Dnes bude jasno až polojasno, ráno a predpoludním miestami oblačno. Najvyššia denná teplota 6 až 11, na horách vo výške 1500 m 2 stupne. Juhovýchodný až južný vietor 2 až 5 m/s, popoludní na juhozápade zosilnie. Vo štvrtok bude jasno až polojasno, zrána miestami hmlisto. V západnej polovici krajiny postupne veľká oblačnosť a časom dážď. Nočná teplota 2 až -2, na severe okolo -5, denná teplota 11 až 15, na severe okolo 8 stupňov. V piatok bude veľká oblačnosť až zamračené a na mnohých miestach občasný dážď, vo vysokých horských polohách sneženie. Nočná teplota 4 až 0, denná teplota 9 až 13, na severe okolo 6 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 6.20 a zapadne o 17.45 hod.

Amsterdamdážď6
Atényoblačno19
Belehradpolooblačno18
Berlínpolooblačno3
Bratislavapolooblačno9
Bruseldážď6
Budapešťpolooblačno12
Bukurešťpolooblačno15
Frankfurtpolooblačno5
Helsinkisneženie-1
Istanbuloblačno17
Kodaňpolooblačno2
Lisabonprehánky13
Londýndážď5
Madridoblačno14
Milánopolooblačno15
Moskvasneženie-1
Oslooblačno0
Paríždážď6
Prahapolooblačno3
Rímpolooblačno18
Sofiapolooblačno17
Štokholmpolooblačno-1
Varšavapolooblačno2
Viedeňpolooblačno8
Záhrebpolooblačno15
Ženevaoblačno10

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.