Hospodársky denník
USD46,953 Sk
EUR43,84 Sk
CHF28,496 Sk
CZK1,256 Sk
  Štvrtok  8.Marca 2001

Pridrahé formátovanie textov

Elektronické vydavateľstvá síce šetria peniaze za papier, atrament a tlačiarne, avšak čelia vyšším nákladom v neočakávaných oblastiach, napríklad, pri transformácii textov z jedného formátu do iného.

Riaditeľ nového vydavateľstva iPublishing.com koncernu AOL Time Warner Inc Laurence Kirshbaum uviedol, že úprava textov komplikuje činnosť vydavateľstiev, ktoré sú pripravené vydať desiatky miliónov dolárov na stále malom trhu elektronických kníh. Podľa neho tieto texty je potrebné korigovať dva- až trikrát, keďže pri konverzii textov z formátu PDF do XML vzniká množstvo chýb.

Vydavateľstvá sa totiž snažia vydávať knihy, ktoré je možné čítať pomocou osobných alebo prenosných počítačov a špeciálnych čítacích zariadení, aby zvýšili súčasnú päťpercentnú ročnú mieru rastu objemu obchodu. Ako informuje agentúra Reuters, predaj elektronických kníh by mal v roku 2005 stúpnuť z tohtoročných 100 miliónov USD na 1,0 až 3,4 miliardy USD.

A hoci elektronické vydavateľstvá nemusia platiť za tlačiarne, musia v dôsledku rôznych problémov vydať veľké sumy na distribúciu, ktoré dosahujú približne 6,5 % celkových nákladov. L. Kirshbaum dodáva, že náklady na reklamu a publikovanie sa zvýšia zo súčasných 8,5 %, keďže vydavateľstvá sa pokúšajú pritiahnuť čitateľov k tomuto novému médiu.

(rhk)

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.