|
|||||||||||||||||
Piatok 9.Marca 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SemaforČeské dráhy chcú od 10. júna znovu zvýšiť cestovné v priemere o 5 %. Pritom tento rok už raz ceny cestovného o 5 % zvýšili koncom januára. Základné tarify bez zliav vzrástli o 8,9 %. Rozpočet Českých dráh, ktorý už schválila správna rada, ráta na tento rok so stratou 5,4 mld. CZK. Dôvodom vyššej straty v porovnaní s minuloročným 4,8 mld. CZK, je podľa vedenia Českých dráh nižšia dotácia o 1,2 mld. CZK a rastúce ceny vstupov. ŽSR a Ukrajina Dvojdňovým pracovným stretnutím predstaviteľov zástupcov Ukrajinských železníc a ŽSR, ktoré sa uskutočnilo v uplynulých dňoch, sme odštartovali novú etapu spolupráce medzi oboma železnicami. Napríklad objem prepravy tovaru medzi Ukrajinskými železnicami a ŽSR cez Čiernu nad Tisou a stanicou Maťovce, dosiahol v roku 2000 rekordných 17,5 mil. ton, čo je medziročný nárast o 27 %. Ukrajinské železnice majú rozchod 1520 mm a dĺžku tratí 22 564 km. Privatizácia v Poľsku Poľské železnice sa pripravujú na privatizáciu znižovaním stavu svojich pracovníkov. Jeden z najväčších zamestnávateľov v krajine ich na konci roku 1999 evidoval vyše 200-tisíc. V súčasnosti na poľských železniciach majú 167-tisíc zamestnancov. Na konci roku 2001 ich má byť ešte o 22-tisíc menej. Poľské železnice za posledných päť rokov prišli o 20 % obratu v nákladnej preprave. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |