Hospodársky denník
USD48,829 Sk
EUR43,438 Sk
CHF28,45 Sk
CZK1,249 Sk
  Štvrtok  12.Apríla 2001

Coulthard začal opäť útočiť

F1 po pol roku v Európe - VC San Marína

Seriál prestížnych pretekov formuly 1 sa vracia po polročnej prestávke do Európy. V nedeľu je na programe VC San Marína a organizátori ju neodvolali ani na protest predstaviteľov katolíckej cirkvi, ktorí považujú preteky za zneuctenie sviatočnej Veľkonočnej nedele. Napriek týmto protestom ani v tak ortodoxnom katolíckom štáte, akým je Taliansko, neustúpili od organizátori a veľmi rýchlo si spočítal, aké zisky sa pohrnú z podujatia.

Po VC Brazílie, kde sa nepodarilo predĺžiť pilotovi Ferrari M. Schumacherovi svoju víťaznú sériu, sa v zákulisí F 1 špekuluje o tom, či môže byť Nemcovým hlavným konkurentom Coulthard z West McLaren Mercedes. Škótsky pilot má opäť lepší štart sezóny ako jeho kolega Häkkinen. Za Schumacherom zaostáva o 6 bodov, kým Fín až o 25! „Tento rok som všetko prispôsobil tomu, aby som na MS uspel. Samozrejme, potrebujem aj podporu tímu, lebo v minulosti som doplatil na niektoré strategické rozhodnutia, ktoré zvýhodňovali môjho kolegu,“ povedal Coulthard, ktorý sa víťazstvom na Interlagose psychicky posilnil, a najmä spôsob jeho jazdy naznačil, že je vážnym kandidátom na majstrovský súboj. Pred Imolou, kde v roku 1994 zahynul legendárny jazdec A. Senna, sa častejšie hovorí o bezpečnosti na trati. Nehody z prvých VC roku 2001, keď pri kolízii Villeneuve s R. Schumacherom zahynul traťový maršal, a aj incidenty Verstappena s R. Schumacherom či Barrichella s Montoyom v Brazílii vyzerali hrozivo. Podľa mladšieho zo Schumacherovcov finančné tresty nič nevyriešia, tímy ako Ferrari s gigantickými rozpočtami to za jazdcov hravo zaplatia, a preto treba zaviesť tvrdý dištanc na nasledujúce preteky. Zaujímavé je, že v najväčších incidentoch boli zainteresovaní práve jazdci Williamsu. Tím však poprel špekulácie, že používa mimoriadne efektívny revolučný systém brzdenia. Viacerí pozorovatelia súdia, že obaja piloti stajne dokážu v niektorých zákrutách zabrzdiť neuveriteľne rýchlo a na krátkom úseku, čo by mohla byť aj príčina viacerých kolízií, keď vzadu jazdiaci súperi nedokázali odhadnúť dĺžku brzdnej dráhy Williamsu a narazili do nich.

Z historických štatistík vyplýva, že na trati pri sídle Ferrari v Maranelle sa z prvenstva tešili od roku 1981 len dvaja domáci talianski piloti: zosnulý E. de Angelis v Lotuse (1985) a naposledy R. Patrese na Williamse v roku 1990. Vlani aj predvlani v Imole bol najrýchlejší M. Schumacher na Ferrari, okrem neho má vavríny z GP San Marína spomedzi aktívnych jazdcov aj Coulthard (West McLaren Mercedes, 1998) a Frentzen (Williams, 1997). Z tímov je najúspešnejší Williams (7 víťazstiev), nasleduje West McLaren Mercedes (6 víťazstiev) a Ferrari (4).

Adam Jonásek

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.