|
|||||||||||||||||
Utorok 17.Apríla 2001 |
Nekupujte mačku vo vreciPodvodné zásielky pošta nedokáže vrátiť odosielateľovi Slovenská pošta opakovane upozorňuje svojich zákazníkov na pribúdajúce prípady podvodov pri nákupoch tovaru prostredníctvom niektorých zásielkových služieb. Ich snahou je oklamať adresáta a získať tak ľahký finančný prospech. Podvedený zákazník namiesto objednaného tovaru dostane kameň alebo kus dreva, čo zistí obyčajne až po otvorení zásielky. Podľa skúseností pošty najčastejšie sú predmetom podvodu mobilné telefóny, nosiče dát, napríklad CD, videokazety a knihy. Ukazujú tiež, že pod hlavičkou odosielateľa obyčajne nefigurujú firmy, ktoré majú na Slovensku výhradné zastúpenie. Ich prvý kontakt s poškodeným adresátom prebieha prostredníctvom dennej tlače a jednotlivé prípady podvodov sa vyskytujú na území celého Slovenska. Podvedení občania svoju sťažnosť najskôr adresujú pošte, tá však s tým nemá nič spoločné. Vo vzťahu k odosielateľovi a adresátovi si plní len služby, ktoré boli zaplatené. V celom technologickom procese je povinná dodržiavať poštové a listové tajomstvo, pričom otvorenie listovej zásielky je možné len v špecifických prípadoch. Medzi ne patrí: ak zásielky nemôžu byť doručené ani vrátené odosielateľovi, ak sa na nich po podaní zistí vonkajšia chyba a ak je dôvodné podozrenie, že obsahujú veci, ktorých doprava je zakázaná zákonom alebo nebezpečná. Podvodníci často vystupujú pod falošným menom, kontaktné telefónne čísla im nepatria a na sprostredkovanie platieb používajú bankové produkty, umožňujúce okamžitý a anonymný výber pomocou bankových kariet. Peter Farárik |
|
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |