Hospodársky denník
USD48,799 Sk
EUR43,316 Sk
CHF28,512 Sk
CZK1,257 Sk
  Utorok  17.Apríla 2001

Vymenená úloha bratov

Prvý triumf Ralfa Schumachera vo formule 1

Nemecký pilot Ralf Schumacher z Williamsu sa vo svojej 70. Veľkej cene tešil z prvého víťazstva v kariére, keď spôsobom štart-cieľ vyhral VC San Marína. Za ním došiel D. Coulthard (West McLaren Mercedes), ktorý 6 bodmi vyrovnal na čele MS lídra Michaela Schumachera, tretí skončil R. Barrichello (Ferrari). Po 23 VC sa podarilo mladšiemu zo Schumacherovcov skončiť kraľovanie dvoch stajní a získal prvé víťazstvo pre Michelin od jej návratu do F 1. Hoci štartovali z prvého radu dva McLareny, dokázal sa Ralf predrať pred Coultharda a od prvej zákruty si šiel po víťazstvo. Za ním sa usadil Coulthard, tretiu priečku stratil na štarte Häkkinen, pred ktorého sa dostal Trulli z Jordanu. Obhajca titulu M. Schumacher nedokázal predĺžiť úspešnú sériu a po tom, čo ho predstihol aj kolega Barrichello, po prvý raz v sezóne nedokončil preteky - v 22. kole dostal defekt, stratil rozhodujúce sekundy, a keďže ani po návrate na okruh nepracovali brzdy, ako by mali, preteky nedokončil. Malou náplasťou na domácej trati červených bola aspoň tretia priečka Barrichella, ku ktorej mu pomohla v súboji s Häkkinenom dobre načasovaná zastávka v boxoch. Na zvyšných bodovaných priečkach odmávali aj dvoch pilotov Jordanu - Frentzena a Trulliho, k bodom im pomohla smola kolumbijského pilota Montoyu (Williams), ktorého vyradili z 5. priečky technické problémy pri pit-stope.

„Je to skvelá skúsenosť a dúfam, že ich bude ešte viac,“ usmieval sa po pretekoch Ralf. Na prvé víťazstvo čakal päť rokov a spolu s Michaelom sa tak stali prvou bratskou dvojicou, ktorej sa podarilo vyhrať GP. „Na víťazstvo som čakal dosť dlho. Odkedy som prišiel do Williamsu, urobili sme s tímom množstvo práce, aby sme sa tohto dňa dočkali, a ako sa ukázalo, trpezlivosť sa vyplatila. Posledné 3 kolá som išiel zľahka, vedel som, že David je 6 - 7 sekúnd za mnou, preto som chcel dokončiť bez problémov.“ Podľa Coultharda rozhodol o výsledkoch pretekov najmä štart, pri ktorom sa najskôr pohol dopredu predčasne, a potom prišlo chybné pretočenie kolies: „Vzhľadom na to, aké preteky sme absolvovali v úvode sezóny, môžem byť spokojný. Najväčšie starosti som mal s tým, aby som si zvykol na pneumatiky, lebo som pociťoval veľké vibrácie. Ralf mal dnes asi najlepšie nastavené auto a predpokladal som, že aj keby sa mi podaril ten najlepší pit-stop, asi by to nestačilo. Na začiatku som si pritom myslel, že pôjde Ralf na 5 zastávok, taký bol rýchly. Avšak postupne sa ukazovala realita a ja som si 20 kôl pred koncom v duchu hovoril: „Tak to bude už len jeden pit-stop. To vôbec nevyzerá dobre...“

Alojs Jonásek

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.