Hospodársky denník
USD48,799 Sk
EUR43,316 Sk
CHF28,512 Sk
CZK1,257 Sk
  Utorok  17.Apríla 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Dnes bude veľká, miestami zmenšená oblačnosť a na niektorých miestach občasný dážď, od 1200 m sneženie. Zrána v nižších polohách hmlisto. Najvyššia denná teplota 7 až 11, v nižších polohách miestami okolo 13 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m 1 stupeň. Slabý, cez deň na západe severozápadný vietor 3 až 6 m/s. V stredu bude polojasno až oblačno a ojedinele slabé zrážky. Najnižšia nočná teplota 4 až 0, najvyššia denná teplota 10 až 15 stupňov. Vo štvrtok bude polooblačno až oblačno a miestami prehánky, od výšky 1000 m snehové. Najnižšia nočná teplota 4 až 0, najvyššia denná teplota 7 až 11, na juhu miestami okolo 13 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 5,58 a zapadne o 19,45 hod.

Amsterdamdážď8
Aténypolojasno22
Belehraddážď15
Berlínprehánky7
Bratislavaveľká oblačnosť10
Bruseldážď8
Budapešťdážď9
Bukurešťprehánky10
Frankfurtprehánky9
Helsinkioblačno4
Istanbulpolooblačno18
Kodaňprehánky7
Kyjevoblačno12
Lisabonpolojasno20
Londýnprehánky11
Madridpolojasno20
Milánopolooblačno16
Moskvaoblačno10
Osloprehánky 5
Parížoblačno11
Prahaprehánky8
Rímoblačno17
Sofiaprehánky14
Štokholmdážď6
Varšavadážď7
Viedeňobčasný dážď10
Záhrebdážď16
Ženevaoblačno9

Odber plynu

Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3 a vykurovacia krivka č. 1.Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 12. 4. 2001: Bratislava 99, 94, Sliač 97,64, Košice 98,61, Poprad 93,11, za 13. 4. 2001: Bratislava 100,05, Sliač 97,57, Košice 98,46, Poprad 92,87, za 14. 4. 2001: Bratislava 100,20, Sliač 97,73, Košice 98,66, Poprad 92,99, za 15. 4. 2001: Bratislava 99,50, Sliač 97,49, Košice 98,53, Poprad 92,79.

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.