Hospodársky denník
USD49,194 Sk
EUR43,323 Sk
CHF28,343 Sk
CZK1,26 Sk
  Štvrtok  19.Apríla 2001

Stihli ovládnuť slovenský trh

Mrazené a chladené výrobky majú boom

Radoma Holding začala v roku 1991 ako obchodná spoločnosť a až neskôr rozšírila svoju činnosť do výrobnej sféry. Dnes vytvára jednotný obchodný systém, ktorý v 12 obchodno-výrobných kapacitách na celom území Slovenska zabezpečuje kompletnú ponuku chladených a mrazených výrobkov. Jej kapacity sú v Bratislave, Žiline, Poprade, Košiciach, Banskej Bystrici, Hurbanove, Rimavskej Sobote, Sokolovciach a v Záhorskej Vsi. Radislava Martišová z marketingového oddelenia takto reagovala na otázku pokiaľ ide výrobný sortiment.

- Stavím sa, že ste nemali ani predstavu o tom, koľko druhov výrobkov ponúkame. Za desať rokov existencie si udržiavame sortiment viac ako

500 výrobkov

s prevahou rýb a zeleniny, postavenie významného výrobcu a dodávateľa mrazených a chladených výrobkov. Spoluprácou so všetkými veľkými obchodnými sieťami, ale aj mnohými regionálne významnými predajňami a samostatnými prevádzkami dosahujeme prakticky úplné pokrytie slovenského trhu.

Čo letí v súčasnosti, na čom staviate obchodnú stratégiu v súčasnosti?

- Záujem slovenských spotrebiteľov o mrazené potraviny ustavične rastie. Tento trend súvisí predovšetkým s tým, že takto spracované potraviny - polotovary znamenajú pre domácnosť veľkú úsporu času a súčasne nenáročnú prípravu plnohodnotného pokrmu. Práve preto koneční spotrebitelia nakupujú zo sortimentu našej spoločnosti rôzne mrazené rybie výrobky - obaľované rybie tyčinky, obaľované filé, mrazené výrobky zo zemiakov, najmä hranolky a mrazenú zeleninu a zeleninové zmesi.

Spotrebiteľ sa stáva rozhľadenejším, zvyšuje záujem o vaše výrobky aj niečo iné?

- Rastúci dopyt spotrebiteľov po mrazenej zelenine, v porovnaní s dopytom po zelenine spracovanej v inej podobe, je spôsobený aj výsledkami mnohých výskumov. Tie dokazujú, že zelenina a zeleninové zmesi spracované modernou technológiou rýchlomrazenia si v tomto stave zachovávajú

pôvodnú chuť,

farbu a vysoký obsah životne dôležitých látok - vitamínov a minerálov. Len samotné zeleninové výrobky poskytujú široké možnosti použitia, nielen ako vynikajúci doplnok v podobe omáčok, príloh, šalátov, ale aj ako vhodný základ prípravy hotových jedál.

Čo obsahuje aktuálna ponuka vašich výrobkov?

- V oblasti mrazených potravín aktuálne produkované portfólio tvoria mrazené ryby (filé a morské ryby upravené) a výrobky z nich. Okrem mrazených rybích výrobkov obaľovaných, ktoré iste každý pozná, ponúkame aj mrazené morské špeciality a výrobky z nich. Ponúkame aj mrazené kuchynské polotovary a mliečne krémy. V uplynulom období sme vytvorili tri nové značky: Radoma pre mrazené ryby a zeleninu, Ryba

more zdravia,

prechladené výrobky a Piknik pre 13 druhov lahôdkových šalátov. Začiatkom roka sme zaviedli samostatnú značku pre 19 druhov mrazených mliečnych krémov. Vybrali sme ich z produkcie piatich domácich výrobcov a vytvorili sme pre ne aj nové spotrebiteľské obaly s jednotným dizajnom.

Na potravinových veľtrhoch sa zvyknú prezentovať aj novinky.

- Rozšírili sme sortiment zeleninových výrobkov o Cukrovú kukuricu a Zeleninovú zmes pod sviečkovú. Obidve sú balené v kvalitných alumíniových fóliách s hmotnosťou 350 gramov. V budúcnosti chystáme uviesť na trh výrobky z takzvaného múčneho programu a prvými lastovičkami sú knedličky s rôznymi ovocnými náplňami z produkcie Záhorskej Vsi. Medzi ďalšie novinky našej spoločnosti patria Rezy zo sleďových filiet v jogurtovej omáčke, v jogurtovej omáčke s kôprom, v jogurtovej omáčke s bylinkami a v jogurtovej omáčke s modrým plesňovým syrom Niva. Ryba Košice, náš najvýznamnejší podnik na východnom Slovensku začal úspešne predávať novú kolekciu marinovaných rybích výrobkov, ako sú Sleďové filety v chrenovej, horčicovej, pikantnej, kečupovej a kôprovej omáčke.

Ivan Klačanský

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.