Vplýva internet na celosvetový nárast leteckej dopravy? Čím viac ľudia komunikujú, tým viac sa potrebujú stretávať Masový rozvoj informačných technológií (internet, e-mail, e-business) mal prekvapujúci dosah na leteckú dopravu - počet prepravovaných osôb stále stúpa, aj keby sa na prvý pohľad mohlo zdať, že trend by mal byť opačný, keďže ľudia medzi sebou častejšie, ľahšie a lacnejšie komunikujú. To, že sa podnikatelia, ako aj bežní ľudia spájajú medzi sebou pomocou nových informačných a telekomunikačných technológií, podnietilo ich potrebu viac sa stretávať, ako aj osobne spoznávať, a to nielen vo sfére obchodnej, ale aj mimo nej. Vďaka e-mailu ľudia medzi sebou oveľa intenzívnejšie komunikujú, je preto len otázkou času, kedy kontakty nadviazané napríklad elektronickou poštou vyústia v osobné stretnutia, či už na báze rodinnej, priateľskej alebo komerčnej. V oblasti ekonomiky a obchodu sa jednotlivé rozhodnutia vzhľadom na všeobecne a globálne narastajúcu konkurenciu konajú čoraz rýchlejšie. Obchodné prípady sa urýchľujú a často práve intenzívna komunikácia cez internet vyvolá nutkanie overiť si obchodného partnera osobne. To má nakoniec dosah i na dopravu, a najmä leteckú. Posledné výsledky počtu prepravených osôb za rok 1999 a odhady po dopyte po nových lietadlách v najbližších dvoch desaťročiach len potvrdzujú, že tendencia zvyšovania počtu cestujúcich má trvalý charakter a zdá sa, že korešponduje s masovým rozvojom a používaním internetu. Keďže internet je rovnako prístupný nielen vo veľkomestách, ale prakticky v akejkoľvek aj menšej obci, potrebu leteckej dopravy majú aj ľudia z menších miest či regiónov. To vplýva aj na pozitívny rozvoj relatívne menších, respektíve regionálnych letísk. Príkladom rýchleho rozvoja regionálnej siete leteckej dopravy je i Švédsko. Regionálne letiská, ktoré pôvodne slúžili prevažne pre vojenské lietadlá, sa stále rozširujú a vo väčšej a väčšej miere sa využívajú pre civilné lietadlá. V rámci regionálnej politiky sa tieto letiská nielen rozširujú, ale aj častejšie sa priamo prepájajú na väčšie letecké uzly. Dnes je možné z každého švédskeho regiónu začať leteckú cestu do všetkých svetadielov priamo z najbližšieho regionálneho centra. Takisto cestujúci zo všetkých končín sveta priletia priamo do regiónu a autobusovými alebo taxíkovými expresmi priamo na miesto napríklad obchodného rokovania. Podľa posledných prognóz práve regionálna letecká doprava zaznamená najväčší rozvoj v blízkej budúcnosti. Rozvoj regionálnej leteckej dopravy je v podstate predpokladom pre nárast využitia aj veľkých lietadiel. Internet a jeho využitie sa teda pozitívne prejavuje v celom komplexe leteckej dopravy, od veľkokapacitných lietadiel s ďalekým doletom až po menšie regionálne lietadlá. (mm)
|
PočasieDnes bude jasno až polojasno, len na severe miestami prechodne zväčšená oblačnosť. Najvyššia denná teplota 15 až 19, na krajnom severe okolo 13 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo 5 stupňov. Slabý vietor. V utorok bude jasno až polojasno, zrána ojedinele hmla. Najnižšia nočná teplota 5 až 0, najvyššia denná teplota 14 až 19 stupňov. V stredu bude jasno až polojasno, na severe miestami oblačno. Najnižšia nočná teplota 6 až 1, najvyššia denná teplota 14 až 17, na juhu okolo 20 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 6.27 a zapadne o 19.24 hod.Amsterdam | oblačno | 16 |
Atény | oblačno | 15 |
Belehrad | polooblačno | 19 |
Berlín | oblačno | 15 |
Bratislava | slnečno | 17 |
Brusel | oblačno | 14 |
Budapešť | polooblačno | 18 |
Bukurešť | oblačno | 12 |
Frankfurt | polooblačno | 18 |
Helsinki | polooblačno | 6 |
Istanbul | dážď | 10 |
Kodaň | dážď | 12 |
Kyjev | oblačno | 11 |
Lisabon | jasno | 18 |
Londýn | dážď | 17 |
Madrid | malá oblačnosť | 21 |
Miláno | polooblačno | 17 |
Moskva | občasný dážď | 8 |
Oslo | dážď | 2 |
Paríž | polooblačno | 15 |
Praha | polooblačno | 15 |
Rím | jasno | 21 |
Sofia | oblačno | 7 |
Štokholm | oblačno | 10 |
Varšava | zamračené | 13 |
Viedeň | malá oblačnosť | 17 |
Záhreb | polooblačno | 18 |
Ženeva | polooblačno | 17 |
Odber plynuNa dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3 a vykurovacia krivka č. 1.Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 29. 3. 2001: Bratislava 99, 50, Sliač 97,67, Košice 98,81, Poprad 93,12, za 30. 3. 2001: Bratislava 99,68, Sliač 97,73, Košice 99,53, Poprad 93,18, za 31. 3. 2001: Bratislava 100,71, Sliač 98,55, Košice 99,64, Poprad 94,08.
|
|
|