Hospodársky denník
USD49,553 Sk
EUR43,644 Sk
CHF28,603 Sk
CZK1,262 Sk
  Pondelok  2.Apríla 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Stále platí: Kto maže, ten ide

OMV a jeho oleje pre rôzne typy áut

O ekonomike prevádzky vozidla rozhoduje viac faktorov. Položka za mazacie oleje určite nie je najvýznamnejšia, ale tiež nie je taká, na ktorú by mohli vodiči zabudnúť. Prirodzene, požiadavky na oleje stále stúpajú a je zaujímavé, že tlak na ich skvalitňovanie ide ani nie tak od spotrebiteľov, ale od výrobcov vozidiel. Predstavitelia petrolejárskej firmy OMV tvrdia , že zvlášť Volkswagen je takou firmou, ktorá špeciálne dbá na ustavičné zdokonaľovanie olejov pre svoje vozidlá. Nová ponuka OMV spĺňa aj ich inak dosť tvrdé požiadavky. Najnovšie rozšírili sortiment motorových olejov o oleje OMV full extra pre motory Volkswagen, Audi, Škoda a Seat a OMV syn com extra pre moderné motory Ford. Oba oleje sa vyznačujú predĺženým výmenným intervalom so zárukou výkonovej rezervy. Prvý nich je plnosyntetický ľahkobežný olej viskóznej triedy SAE 0W -30. Olej vyvinuli pre moderné motory VW a Audi so systémom WIV. Vďaka zníženej viskozite pri vysokých teplotách zaručuje maximálnu úsporu pohonných látok. Znižuje trenie vnútorných pohyblivých častí motora a zaručuje vysokú hospodárnosť a energetickú účinnosť. Olej sa vyznačuje i vynikajúcou tekutosťou pri veľmi nízkych teplotách, ktoré zaručuje rýchle premazanie všetkých častí motora. Minimalizuje sa tým opotrebenie počas fázy zahrievania a aj tak sa zaručuje maximálna životnosť motora.

Druhý z olejov má viskóznu triedu SAE 5W -30 pre moderné motory Ford. Umožňuje dlhé výmenné intervaly so zaručenou prevádzkovou bezpečnosťou a značnou rezervou. Má podobné vlastnosti ako prvý olej, OMV však zdôrazňuje, že tento olej sa tu stará aj o čistejší motor a vďaka malej odparnosti je aj jeho spotreba nižšia.

No a kam vývoj olejov smeruje? OMV tvrdí, že k tomu, aby jedna náplň vydržala celú životnosť motora. Hádam sa dočkáme aj toho.

(ji)

Počasie

Dnes bude jasno až polojasno, len na severe miestami prechodne zväčšená oblačnosť. Najvyššia denná teplota 15 až 19, na krajnom severe okolo 13 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo 5 stupňov. Slabý vietor. V utorok bude jasno až polojasno, zrána ojedinele hmla. Najnižšia nočná teplota 5 až 0, najvyššia denná teplota 14 až 19 stupňov. V stredu bude jasno až polojasno, na severe miestami oblačno. Najnižšia nočná teplota 6 až 1, najvyššia denná teplota 14 až 17, na juhu okolo 20 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 6.27 a zapadne o 19.24 hod.

Amsterdamoblačno16
Atényoblačno15
Belehradpolooblačno19
Berlínoblačno15
Bratislavaslnečno17
Bruseloblačno14
Budapešťpolooblačno18
Bukurešťoblačno12
Frankfurtpolooblačno18
Helsinkipolooblačno6
Istanbuldážď10
Kodaňdážď12
Kyjevoblačno11
Lisabonjasno18
Londýndážď17
Madridmalá oblačnosť21
Milánopolooblačno17
Moskvaobčasný dážď8
Oslodážď 2
Parížpolooblačno15
Prahapolooblačno15
Rímjasno21
Sofiaoblačno7
Štokholmoblačno10
Varšavazamračené13
Viedeňmalá oblačnosť17
Záhrebpolooblačno18
Ženevapolooblačno17

Odber plynu

Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3 a vykurovacia krivka č. 1.Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 29. 3. 2001: Bratislava 99, 50, Sliač 97,67, Košice 98,81, Poprad 93,12, za 30. 3. 2001: Bratislava 99,68, Sliač 97,73, Košice 99,53, Poprad 93,18, za 31. 3. 2001: Bratislava 100,71, Sliač 98,55, Košice 99,64, Poprad 94,08.

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.