Hospodársky denník
USD48,49 Sk
EUR43,44 Sk
CHF28,343 Sk
CZK1,254 Sk
  Piatok  27.Apríla 2001

Zo Slovenska opäť žiadny záujem?

Mníchovský veľtrh ispo aj tento rok „Zlatými stránkami“ športových odvetví

„Inovate-specialize-maximize“ ako hlavné heslo už 55. medzinárodného odborného veľtrhu športových potrieb a športovej módy na novom výstavisku v nemeckom Mníchove, ktorý tento rok pripadá na 21. až 24. júla, mení nielen logo, ale aj rozširuje svoju filozofiu rozčlenením prezentácie 1600 vystavovateľov zo 40 krajín. V logu zastrešujúcej značky ispo zostali všetky štyri písmená, ale okrem letnej ponuky, ktorá je výrazne odlíšená červeným slnkom, pribudla snehová vločka prezentujúca neskoršiu zimnú výstavu. V nej sa predstaví aj ski_ispo a snowboard_ispo. Pokiaľ však ide o letný veľtrh, základným cieľom je zamerať pozornosť výrobcov a vystavovateľov na novinky v oblasti outdoorových športov, najmä so zameraním na camping, ako aj oblečenia pre ženy a deti. Jednotlivé sekcie na mníchovskom výstavisku sú už tento rok rozdelené špeciálne podľa kategórií, vari s výnimkou ponuky pre ženy a deti, pretože tá sa prelína takmer všetkými halami.

Počas prezentačných dní je pripravené nielen otestovanie športových potrieb, ale aj stretnutie sa s významnými svetovými športovcami. Teamsports_ispo a footwear_ispo sa nezameriavajú len na kolektívne športy, ale aj vybavenie na čoraz obľúbenejší jogging, beh a rýchlu chôdzu, testovať sa budú výrobky patriace pod sekciu racket_ispo, fitness_ispo či beachwear_ispo, resp. style_ispo. Novinkou veľtrhu je špeciálne umiestnenie bike_ispo, ktorá doteraz patrila pod všetky sekcie. Zaujímavými pre výrobcov budú aj haly zamerané na prezentáciu surf_ispo, skate_ispo či spomínané outdoorové športy, kde by mala návštevníkov prilákať nielen módna prehliadka najnovších trendov, ale aj barbecue party. V tejto oblasti sa aj tento rok budú udeľovať špeciálne ceny pre výrobcov klasického vybavenia pre pobyt v prírode, nových technológií vo výrobe športových potrieb, ako aj v kategórii divoká voda. Ozvláštnením každoročného veľtrhu je aj súťaž v horolezectve, alpinizme, jazde na horských bicykloch a predovšetkým v oblasti extrémnych športov (BMX, MotoX, Skateboard, surfovanie, skoky z 30 m výšky atď.), kde sa udelí 39 cien - sošiek Nea (hlasuje sa až do 30. júna 2001 výhradne na www.nea.awards.com, kde sú predstavovaní aj jednotliví nominovaní športovci).

Mníchovský veľtrh je však výzvou najmä pre mladých výrobcov športových potrieb. A ak ich športová značka nie je na trhu viac ako štyri roky, majú šancu prihlásiť sa do súťaže „ispo-Dupont horúce novinky“, z ktorých prvých päť dostane na mníchovskom výstavisku bezplatne plochu pre svoj výstavný stánok a ďalší tridsiati s výraznou zľavou.

Tento rok sa však opäť potvrdzuje, že na rozdiel od Českej republiky nemá Slovensko záujem prezentovať sa. Kým Česká republika, ako zdôraznili predstavitelia ministerstva priemyslu a obchodu (MPaO), bude aj tento rok dotovať 40 prihlásených firiem nielen príspevkom 100 000 Kč na plochu, ale v rámci oficiálnej prezentácie, ktorá tvorí len 25 % z celkovej plochy, bude aj propagovať firmy a výrobcov, ktorí sa na veľtrh nedostali. Ako poznamenal Jozef Rakovnický z Expo Plus, ktoré zabezpečuje prezentáciu slovenských vystavovateľov na veľtrhoch, keďže ani tento veľtrh nepatrí medzi 8 tých, ktoré slovenská vláda podporuje, záujem výrobcov v dôsledku vysokých finančných nákladov je tým nepatrný.

Slávka Blazseková

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.