|
|||||||||||||||||
Štvrtok 5.Apríla 2001 |
Hodnotenie bonityAj mesto je predsa klientom Kým väčšie slovenské mestá ako napríklad Bratislava, Košice a Banská Bystrica valia pred sebou sizyfovský balvan miliardových dlhov, o ktorých nerady hovoria, Spišská Nová Ves s viac ako 40-tisíc obyvateľmi sa pokúša o opačný a u nás zatiaľ ojedinelý krok: vyhotoviť rating mesta. Čo konšelov metropoly Spiša k tomu počinu viedlo a či je vôbec potrebné takéto ohodnotenie, keď k niečomu podobnému sa na Slovensku ešte žiadne z miest neodhodlalo? Podľa primátora mesta Karola Mitríka sa touto myšlienkou zaoberali už skôr, ale medzinárodne uznávané spoločnosti, ktoré robia takéto zadania, neboli pre mestskú pokladnicu prístupné. Až počas návštevy USA sa mohol oboznámiť s tým, čo pre nich znamená ohodnotenie bonity klienta. Keďže výhodná ponuka takéhoto druhu od agentúry CRA Rating prišla na Spiš ako prvá, domáci ju neváhali využiť a ako prví sa aj prihlásili. CRA odvtedy urobila asi päťdesiatim českým mestám a približnému počtu veľkých podnikateľských subjektov odborné hodnotenia, ktoré im pomohli v racionalizácii hospodárenia a z hľadiska postavenia mesta v získavaní investorov. Ak hodnotenie sa skončí pozitívne, poskytne sa mestu možnosť napríklad vyjednávať o nižších úrokových sadzbách pri získavaní úverov a podobná možnosť sa vytvára aj pre prichádzajúce subjekty s úmyslom investovať. Martin Krč |
|
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |