Hospodársky denník
USD48,57 Sk
EUR43,56 Sk
CHF28,584 Sk
CZK1,259 Sk
  Štvrtok  5.Apríla 2001

Zatiaľ je to len projekt snov

Aby sa o absolventov vysokých škôl začali firmy pretekať

Začínali sme zo zištných dôvodov, mysleli sme predovšetkým na potreby našej akciovej spoločnosti, hovorí Ing. Karol Gémesi, výkonný riaditeľ Vunaru Nové Zámky. Už tri roky sa vrcholový manažment usiluje spustiť „projekt snov“ na využitie najdostupnejšej a najekologickejšej suroviny - intelektuálnej, tvorivej kapacity našich ľudí. Dostal názov „Virtuálna univerzita“ a jeho cieľom je za pomoci moderných komunikačných metód (videokonferencia) sprostredkovať vzdelaným, ale nezamestnaným mladým ľuďom ďalšie vedomosti a zručnosti od svetových špičiek. Druhým krokom má byť využitie získaných vedomostí pre potreby Vunaru i ďalších firiem v regióne. „A pokiaľ sa to osvedčí, dal by sa náš projekt uplatniť aj na celom Slovensku,“ mieni K. Gémesi. O tom, či na projekt získajú peniaze, sa v týchto dňoch rozhoduje v Bruseli, v komisii EÚ pre rozvoj regiónov. Myšlienkou „Školením k inovácii a tvorivosti“ však nazvali trojmesačnú stáž, ktorú odštartovali pred dvoma týždňami a ktorá je svojím spôsobom skúšobným kameňom budúcej „virtuálnej univerzity“. Zúčastňuje sa na nej desať mladých ľudí, ktorých vybrali spomedzi dvesto nezamestnaných absolventov vysokých škôl na základe testov zameraných na tvorivé myslenie. V tomto období získajú vedomosti a zručnosti dôležité pre ďalšie uplatnenie v praktickom živote. Ide o francúzsko-slovenský projekt s názvom G.FIC financovaný francúzskym ministerstvom zahraničných vecí v záujme šírenia francúzskej kultúry v krajinách bývalého východného bloku. Okrem francúzskej vzdelávacej agentúry Greta a poradenskej organizácie Cafoc-conseil z regiónu Picardie sa na projekte zúčastňujú dva špičkové podniky regiónu - Ceram Čáb a Jednota SD Nové Zámky. V týchto podnikoch a vo Vunare prebiehajú podnikové stáže pre frekventantov projektu, zatiaľ čo ďalšou vzdelávacou inštitúciou je Katedra priemyslového inžinierstva Strojníckej fakulty Žilinskej univerzity.

„Verím týmto ľuďom,“ hovorí Ing. Peter Baláž, marketingový riaditeľ Vunaru. „Verím, že sa dostanú na takú úroveň, že sa firmy, v ktorých stážujú, o nich pobijú, že sa uplatnia v inštitúciách regiónu alebo začnú samostatne podnikať.“ Optimizmus P. Baláža je podložený výsledkami: V tréningu Programovanie osobného rozvoja, ktorý s nimi absolvoval, dosiahli totiž v priebehu jedného týždňa 300-percentné zlepšenie.

Zuzana Krútka

Snímka archív

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.