Hospodársky denník
USD48,485 Sk
EUR43,595 Sk
CHF28,516 Sk
CZK1,26 Sk
  Piatok  6.Apríla 2001

Povolenie pivu na reklamu

Porovnávanie výrobkov nesmie byť klamlivé

Slovenský reklamný trh nezískal po definitívnom schválení príslušného zákona v NR SR liberalizáciu podmienok ovplyvňovania, naopak v mnohých prípadoch došlo k ich sprísneniu. Povolená zostáva v zmysle príslušných zákonov iba reklama na pivo. Schválený text jednoznačne deklaruje, že sa zakazuje reklama tabakových výrobkov na všetkých druhoch informačných nosičov, ale aj formou rozdávania vzoriek verejnosti. Zakázané bude aj využívanie reklamy na tabakové výrobky na veciach slúžiacich reklame, ktoré však nesúvisia s fajčením a sú určené pre verejnosť. Nová právna úprava obsahuje aj podrobné ustanovenia o reklame liekov, ktorá je zakázaná. Ide napríklad o neregistrované lieky v SR, obsahujúce omamné látky, lieky na lekársky predpis a všetky lieky s predpokladaným účinkom liečby tuberkulózy, prenosných pohlavných chorôb, infekčných chorôb, metabolizmu alebo psychických onemocnení. Novým fenoménom v oblasti reklamy je povolenie jej porovnávacej formy, pretože tá bola doteraz na Slovensku zakázaná. Zákon jednoznačne stanovuje, že porovnávacia reklama nesmie byť klamlivá.

(TASR)

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.