Hospodársky denník
USD48,485 Sk
EUR43,595 Sk
CHF28,516 Sk
CZK1,26 Sk
  Piatok  6.Apríla 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













wAsistent - informačný podnikový systém z dielne Tronetu

Intranet, teda podnikový informačný systém postavený na technológiách internetu, umožňuje využívať informácie z jedného servera bez ohľadu na typ počítača alebo terminálu, ktorým sa pripájajú používatelia. Dokonca už menšia firma môže prostredníctvom dobre implementovaného podnikového informačného systému zefektívniť komunikáciu v rámci podniku, ale môže byť i základom na komunikáciu s obchodnými partnermi a na vybudovanie extranetu. V konečnom dôsledku prináša i nové príležitosti pre samo podnikanie. Hlavné faktory, ktoré podmieňujú rozvoj podnikového informačného systému, sú najmä ľahkosť použitia a správy prostredníctvom Web prehliadačov, relatívne nízke náklady a rýchla návratnosť investícií. K ďalším výhodám, ktoré prináša intranet, patrí zlepšená komunikačná infraštruktúra a rýchlejšie osvojovanie nových technológií. To všetko prispieva k celkovej zmene podnikovej kultúry firmy. Intranetové technológie disponujú všetkými prvkami bezpečnej komunikácie ponúkanými pre prostredie internetu, čo v tomto prípade znamená ochranu citlivých informácií cez prístupové práva.

Spoločnosť Tronet vyvinula špeciálne intranetové riešenie pre podniky s obchodným názvom wAsistent. Je to multipoužívateľský systém, ktorý maximálne využíva výhody zvolenej platformy. Riešenie wAsistent sa skladá z jednotlivých modulov, ktoré sú navzájom prepojené a spolupracujú nad jednou databázou, majú jednotné grafické rozhranie, ako aj spoločného správcu. Systém využíva prostredie internetového prehliadača a obsahuje tri vrstvy - prvá beží na serveri a využíva SQL databázu. Druhá vrstva predstavuje vlastný WEB a treťou vrstvou je vlastný internetový browser u klienta.

Podľa potrieb firmy možno vytvoriť jednotlivé moduly informačného systému:

Modul Riadenia obehu dokumentov poskytuje narábanie s dokumentmi v elektronickej podobe od ich vytvorenia a prijatia cez úpravu až po prehľad v dokumentoch. Umožňuje pripojenie ďalších informácií i oznámenie o zmenách stavov dokumentov vrátane kontroly tokov dokumentov (workflow).

Modul Vnútorné úlohy má zefektívniť každodenné fungovanie firmy, ako aj organizáciu vlastných povinností. Umožňuje vypísať zoznam zadaných a pridelených úloh, zadať plnenie čiastkových úloh podriadeným aj sebe. Modul umožňuje zadávanie úloh vertikálne smerom dole, ale aj horizontálne v rámci organizačnej štruktúry. V rámci modulu si manažér môže vyžiadať hlásenia o plnení úloh, komunikovať s riešiteľmi a zadávateľmi úlohy, ako aj kontrolovať jej plnenie, prípadne odhaľovať úzke miesta, kde viazne dosiahnutie výsledku.

Modul Marketing umožňuje obchodnému a marketingovému oddeleniu aktívnu prácu s klientom. Umožní zaznamenať nielen základné údaje o klientovi, ale aj obsah rokovaní, uzatvorených obchodných prípadov a spracúvať výsledky marketingových prieskumov. Základnou súčasťou tohto modulu je Adresár, ktorý umožní vytvoriť záznam o novom klientovi, pridávať adresy, telefónne čísla, poznámky a pod., ale aj evidenciu kontaktov a fulltextové vyhľadávanie. Pritom je tento modul previazaný s ostatnými časťami systému.

Čas sú peniaze. Stará, no až príliš pravdivá myšlienka. Tu je namieste spomenúť modul s názvom Kalendár, ktorý nám pomôže v dnešnom čase plnom stresu a zhonu správne plánovať, nestratiť prehľad a nezabudnúť na schôdzku, telefonát... Kalendár sa môže zobraziť po dňoch, týždňoch, po mesiacoch. Udalosti doň môžeme pridávať, podľa potreby upravovať a vyhľadávať v nich, pričom možno naraz použiť i všetky tri zobrazenia zároveň.

Dôležitým modulom je aj Evidencia pošty s funkciami, ako je vstup dokumentov z iných brán (fax, x400, smtp), odosielanie pošty pomocou brán či postupovanie pošty medzi odbormi. Tento modul umožňuje používať viacero podateľní i evidovať poštu podľa spisového poriadku.

Podobne ako modul Evidencia pošty je aj modul iCafee samostatnou aplikáciou pre prevádzku internetovej kaviarne. Umožňuje administráciu používateľských účtov, platieb vrátane kreditného systému a množstevných zliav.

V súčasnosti sa pripravujú ďalšie aplikácie. WEB publishing bude slúžiť na komplexnú správu publikovania na internete (pridávať, mazať a evidovať články). Modul Diskusia bude viesť internetovú diskusiu. Modul Support bude určený pre predajcov softvéru a zabezpečí podporu v štýle Hot-line. Modul Katalóg je určený na riadenie skladového hospodárstva, tvorbu a publikáciu cenníka s previazanosťou na objednávkový systém.

(pr)

Počasie

Dnes bude oblačno, predpoludním na juhu prechodne polojasno. Na severe a východe miestami, inde ojedinele občasný dážď, od 1400 m sneženie. Najvyššia denná teplota 10 až 15, na severe miestami okolo 6, na horách vo výške 1500 m -1 stupeň. Slabý premenlivý, na východe spočiatku severný vietor 6 až 9 m/s.

V sobotu bude prevažne veľká oblačnosť a miestami občasný dážď. Nočná teplota 5 až 1, v horských dolinách miestami slabý mráz. Denná teplota 11 až 15 stupňov, na severe miestami aj chladnejšie. V nedeľu bude veľká oblačnosť až zamračené. Na mnohých miestach občasný dážď. Nočná teplota 7 až 3, denná teplota väčšinou 11 až 16 stupňov.

Slnko vyjde zajtra o 6.19 a zapadne o 19.30 hod.

Amsterdam

dážď10

Atény

polojasno19

Belehrad

polooblačno21

Berlín

občasný dážď13

Bratislava

oblačno14

Brusel

dážď10

Budapešť

oblačno16

Bukurešť

polojasno18

Frankfurt

občasný dážď15

Helsinki

oblačno9

Istanbul

polojasno12

Kodaň

prehánky10

Lisabon

polojasno18

Londýn

dážď11

Madrid

polooblačno21

Miláno

polooblačno18

Moskva

polooblačno13

Oslo

oblačno5

Paríž

občasný dážď13

Praha

dážď13

Rím

polooblačno19

Sofia

polooblačno18

Štokholm

prehánky8

Varšava

oblačno10

Viedeň

oblačno15

Záhreb

oblačno20

Ženeva

občasný dážď15

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.