Hospodársky denník
USD48,485 Sk
EUR43,595 Sk
CHF28,516 Sk
CZK1,26 Sk
  Piatok  6.Apríla 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Namiesto reklamy skúsenosť

Spoločnosti, ktoré utrácajú veľké peniaze za marketing svojej značky na internete a dúfajú, že tým prilákajú mladých a trendových zákazníkov k svojim internetovým stránkam, prehliadajú najziskovejší zákaznícky segment a najjednoduchšie marketingové riešenia. Vyplýva to z výsledkov štúdie o výdavkoch na on-line marketing, ktorú vypracovala poradenská spoločnosť Accenture a firma On-line Insight.

Firmy by mohli podstatne zvýšiť výnosy z on-line marketingových aktivít, pokiaľ by sa zamerali na desať percent populácie, ktorá nakupuje takmer 70 percent všetkého tovaru on-line. Týchto desať percent sa skladá väčšinou z ľudí vo veku 35 rokov a starších. „Nie sú to tínedžeri, ktorí sú často spájaní s internetom,“ uvádza štúdia.

Najlepšou cestou, ako osloviť kupujúcich zákazníkov, je poskytnúť im namiesto masívnej reklamy značky pozitívnu skúsenosť a hlavne zistiť, kto je skutočne ich zákazníkom. Ich potreby v rôznych segmentoch sú totiž značne odlišné a webová stránka by nemala byť navrhnutá univerzálne pre všetkých. Prekvapujúcim zistením je, že takmer tretina on-line zákazníkov nie je motivovaná cenou. Omnoho dôležitejšia je pre nich rýchlosť webovej stránky, jednoduchosť použitia, bezpečnosť a celkový výber značky. Tajomstvo vybudovania značky netkvie ani tak v obrovskej reklame, zaujímavom logu alebo častom prudkom znižovaní cien, ale spočíva skôr v plnom pochopení zákazníkových potrieb a v poskytnutí výnimočnej skúsenosti šitej na mieru.

Prieskum zrealizovaný v USA sa zameral na priania viac ako 2000 on-line kupujúcich, ktorí využívali stránky B2C (obchod so spotrebiteľmi) zo 17 odvetví vrátane automobilového priemyslu, komunikácie, finančných služieb, high-tech, zdravotníckych služieb, maloobchodov a cestovania.

(ČTK)

Počasie

Dnes bude oblačno, predpoludním na juhu prechodne polojasno. Na severe a východe miestami, inde ojedinele občasný dážď, od 1400 m sneženie. Najvyššia denná teplota 10 až 15, na severe miestami okolo 6, na horách vo výške 1500 m -1 stupeň. Slabý premenlivý, na východe spočiatku severný vietor 6 až 9 m/s.

V sobotu bude prevažne veľká oblačnosť a miestami občasný dážď. Nočná teplota 5 až 1, v horských dolinách miestami slabý mráz. Denná teplota 11 až 15 stupňov, na severe miestami aj chladnejšie. V nedeľu bude veľká oblačnosť až zamračené. Na mnohých miestach občasný dážď. Nočná teplota 7 až 3, denná teplota väčšinou 11 až 16 stupňov.

Slnko vyjde zajtra o 6.19 a zapadne o 19.30 hod.

Amsterdam

dážď10

Atény

polojasno19

Belehrad

polooblačno21

Berlín

občasný dážď13

Bratislava

oblačno14

Brusel

dážď10

Budapešť

oblačno16

Bukurešť

polojasno18

Frankfurt

občasný dážď15

Helsinki

oblačno9

Istanbul

polojasno12

Kodaň

prehánky10

Lisabon

polojasno18

Londýn

dážď11

Madrid

polooblačno21

Miláno

polooblačno18

Moskva

polooblačno13

Oslo

oblačno5

Paríž

občasný dážď13

Praha

dážď13

Rím

polooblačno19

Sofia

polooblačno18

Štokholm

prehánky8

Varšava

oblačno10

Viedeň

oblačno15

Záhreb

oblačno20

Ženeva

občasný dážď15

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.