Hospodársky denník
USD48,983 Sk
EUR43,269 Sk
CHF28,116 Sk
CZK1,256 Sk
  Štvrtok  10.Mája 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Dnes bude polojasno, v priebehu dňa sa pri časom zväčšenej oblačnosti vyskytnú lokálne prehánky, najmä na severe a na východe. Zrána miestami hmlisto. Najvyššia denná teplota 19 až 23, na Kysuciach, Orave, v Liptove a na Spiši okolo 17 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo 8 stupňov. Severný až severovýchodný vietor 2 až 5 m/s, na východe miestami okolo 7 m/s. V piatok bude polojasno, na severe a východe oblačno a miestami prehánky alebo občasný dážď. Nočná teplota 10 až 6 stupňov, v horských dolinách okolo 4 stupňov. Denná teplota 18 až 22, na severe okolo 16 stupňov. V sobotu bude jasno až polojasno, na horách cez deň až oblačno a ojedinele zrážky. Nočná teplota 9 až 5, v údoliach lokálne okolo 3 stupne. Denná teplota väčšinou 17 až 22 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 5.19 a zapadne o 20.18 hod.

Amsterdamoblačno18
Aténypolooblačno21
Belehradoblačno21
Berlínjasno21
Bratislavapolooblačno22
Bruseloblačno18
Budapešťpolooblačno24
Bukurešťoblačno21
Frankfurtpolooblačno18
Helsinkioblačno16
Istanbuloblačno18
Kodaňpolooblačno18
Lisabonpolooblačno18
Londýnoblačno17
Madridpolooblačno19
Milánopolooblačno23
Moskvaoblačno14
Oslooblačno16
Parížoblačno20
Prahapolooblačno20
Rímpolooblačno22
Sofiaoblačno17
Štokholmoblačno18
Varšavapolooblačno18
Viedeňpolooblačno21
Záhreboblačno17
Ženevaoblačno17

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.