Hospodársky denník
USD49,277 Sk
EUR43,243 Sk
CHF28,162 Sk
CZK1,258 Sk
  Pondelok  14.Mája 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Svet je naším trhom

Nie je ani jednoduchá, ani bezbolestná cesta k prosperite Slovenska. Hľadáme prácne spôsoby preniknutia do povedomia širokej svetovej verejnosti, budujeme svoj imidž. So striedavým úspechom. Ako by sme si ešte stále neverili, aj v prípadoch, keď máme svetu čo ponúknuť. Prezentácia našej krajiny je mimoriadne dôležitá. A keď niekto vyčituje príliš optimistické hodnotenie našej ekonomickej reformy z vlastných radov, mal by si uvedomiť, ako málo skutočne serióznych informácií o nás vo vyspelých priemyselných krajinách je.

Informácie sa stávajú vskutku kľúčovým prvkom konkurenčnej výhody. Riadenie toku informácií je síce základnou zložkou práce marketingových oddelení, to však všetko nezachráni. Zle poňatá propagácia totiž môže spôsobiť viac škody ako úžitku.

Západní investori, aj keď si už nejaké cestičky k nám našli, ešte stále Slovensko iba objavujú. Mnohé zahraničné cesty ekonomických ministrov do sveta vyniesli viaceré konkrétne ponuky aj v minulosti, mnohé sa ukazujú aj teraz. Ide teraz už iba o to, ako efektívne ich dokážeme využiť. Ak však chceme tieto ponuky vskutku zúročiť, musíme veľmi konkrétne predstaviť vlastné projekty, stanoviť jasné podmienky. S konštatovaním, že včasná informácia a komunikácia je samozrejmosťou, by sme nevystačili, ak by sme zostali iba pri deklarovaní tejto zásady.

Mnohé slovenské podniky sa pokúšajú oživiť svoje výrobné programy, hľadajú si vlastnú cestu na zahraničné trhy. Mnohí malí a strední podnikatelia investujú nemalé finančné prostriedky, aby sa mohli zúčastniť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách. Našich remeselníkov už poznajú v Mníchove, potravinárov v Taliansku, Nemecku, strojárov v Indonézii... Potvrdilo sa, že trojuholník, výroba-obchod-zákazník, má svoje nemeniteľné zákonitosti.

Okrem takých hodnôt, akými sú o. i. hrubý domáci produkt, podiel štátnych a privatizovaných podnikov, inflácia, kúpna sila obyvateľstva, je jedným z nepriamych ukazovateľov rozvoja trhového hospodárstva u nás aj neustále zvyšovanie výdavkov na reklamu. Ibaže, v chudobných slovenských ekonomických vodách najmä malí a strední podnikatelia pričasto musia znižovať práve túto položku. A tak sme hlboko pod priemerom vyspelého ekonomického sveta.

Ak však firmy budú zabúdať na propagáciu svojich zámerov a výsledkov, zastavia sa hneď na začiatku. Tvrdenia: my to nepotrebujeme, my sa predávame dobre aj bez reklám, neobstoja. Obchod je zbraň, účinná i nebezpečná. Ak sa nedokážeme pohybovať na poli obchodovania, nebudeme úspešní. Samozrejme, dnes nie je možné investovať bez rýchlych výsledkov. Aj preto je nadväzovanie nových obchodných kontaktov imperatívom dňa. Platí aj ďalší. Obchod a reklama sú spojené nádoby, je to nepretržitý dialóg na tému obrat a zisk.

Slovensko pomaly búra bariéry nedôvery. Aj vďaka tomu, že sa zastavil pokles ekonomiky. Je na nás, ako dokážeme ponúknutú šancu využiť. Musíme ešte razantnejšie budovať svoj imidž, musíme obchodovať, predávať, objavovať nové netradičné trhy. Prezentácia firiem na medzinárodných veľtrhoch a výstavách je práve taká dôležitá ako napríklad miera zisku.

- do plôšky -

Veľtrhy pomáhajú prezentovať Slovensko ako vyspelú modernú krajinu. Je dobre zopakovať si, že rozvoj výstavníctva podporí ekonomickú reformu, pretože umožňuje kontakt našich výrobcov s výrobcami celého sveta a sprostredkúva obchod. Prostredníctvom výstav a veľtrhov „prišiel“ svet k nám a my sa dostávame viac a názornejšie do povedomia zahraničnej verejnosti. Prioritným záujmom vystavovateľov je úspešné uzatváranie obchodných kontraktov a predaj vystavených exponátov. Je to však aj miesto, kde naši výrobcovia a podnikatelia majú možnosť priamej konfrontácie svojich výrobkov s vyspelou zahraničnou konkurenciou. Vývoj smeruje k tomu, aby každý veľtrh či výstava boli skutočne účinným a fungujúcim nástrojom obchodu pre tú-ktorú cieľovú skupinu nositeľov ponuky a dopytu. Špecializované veľtrhy - to je tendencia, ktorá sa prejavuje vo vyspelom svete a začína sa aj u nás. To je základ efektívnosti tohto odboru.

Počasie

Dnes bude jasno až polooblačno. Najvyššia denná teplota 21 až 25, na severe a východe Slovenska okolo 19 stupňov. Juhovýchodný až južný vietor 2 až 5 m/s. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo 9 stupňov. V utorok bude malá, od západu postupne veľká oblačnosť a neskôr miestami prehánky a búrky. Nočná teplota 8 až 4, na juhozápade okolo 10 stupňov, denná teplota 21 až 25, na severe okolo 19 stupňov. V stredu bude veľká oblačnosť a na mnohých miestach zrážky, cez deň prechodne zmenšená oblačnosť a ubúdanie zrážok. Nočná teplota 11 až 7 stupňov, denná teplota 21 až 25 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 5.14 a zapadne o 20.23 hod.

Amsterdamdážď20
Atényoblačno23
Belehradslnečno23
Berlínpolojasno22
Bratislavaslnečno24
Bruseldážď20
Budapešťslnečno25
Bukurešťpolooblačno21
Frankfurtoblačno22
Helsinkioblačno13
Istanbulprehánky21
Kodaňoblačno19
Kyjevpolooblačno18
Lisabonpolooblačno16
Londýnoblačno20
Madridpolooblačno23
Milánopolooblačno25
Moskvaoblačno13
Oslooblačno 18
Paríždážď21
Prahapolooblačno23
Rímpolooblačno27
Sofiajasno20
Štokholmobčasný dážď16
Varšavapolooblačno22
Viedeňpolooblačno24
Záhrebslnečno25
Ženevaoblačno20

Odber plynu

Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3.Tlak

Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 10. 5. 2001: Bratislava 100,11, Sliač 97,97, Košice 98,93, Poprad 93,58, za 11. 5. 2001: Bratislava 97,74, Sliač 97,57, Košice 98,49, Poprad 93,13, za 12. 5. 2001: Bratislava 100,04, Sliač 97,78, Košice 98,76, Poprad 93,30.

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.