Hospodársky denník
USD49,277 Sk
EUR43,243 Sk
CHF28,162 Sk
CZK1,258 Sk
  Pondelok  14.Mája 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Dnes bude jasno až polooblačno. Najvyššia denná teplota 21 až 25, na severe a východe Slovenska okolo 19 stupňov. Juhovýchodný až južný vietor 2 až 5 m/s. Teplota na horách vo výške 1500 m okolo 9 stupňov. V utorok bude malá, od západu postupne veľká oblačnosť a neskôr miestami prehánky a búrky. Nočná teplota 8 až 4, na juhozápade okolo 10 stupňov, denná teplota 21 až 25, na severe okolo 19 stupňov. V stredu bude veľká oblačnosť a na mnohých miestach zrážky, cez deň prechodne zmenšená oblačnosť a ubúdanie zrážok. Nočná teplota 11 až 7 stupňov, denná teplota 21 až 25 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 5.14 a zapadne o 20.23 hod.

Amsterdamdážď20
Atényoblačno23
Belehradslnečno23
Berlínpolojasno22
Bratislavaslnečno24
Bruseldážď20
Budapešťslnečno25
Bukurešťpolooblačno21
Frankfurtoblačno22
Helsinkioblačno13
Istanbulprehánky21
Kodaňoblačno19
Kyjevpolooblačno18
Lisabonpolooblačno16
Londýnoblačno20
Madridpolooblačno23
Milánopolooblačno25
Moskvaoblačno13
Oslooblačno 18
Paríždážď21
Prahapolooblačno23
Rímpolooblačno27
Sofiajasno20
Štokholmobčasný dážď16
Varšavapolooblačno22
Viedeňpolooblačno24
Záhrebslnečno25
Ženevaoblačno20

Odber plynu

Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3.Tlak

Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 10. 5. 2001: Bratislava 100,11, Sliač 97,97, Košice 98,93, Poprad 93,58, za 11. 5. 2001: Bratislava 97,74, Sliač 97,57, Košice 98,49, Poprad 93,13, za 12. 5. 2001: Bratislava 100,04, Sliač 97,78, Košice 98,76, Poprad 93,30.

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.