Hospodársky denník
USD48,952 Sk
EUR43,247 Sk
CHF28,203 Sk
CZK1,259 Sk
  Štvrtok  17.Mája 2001

Beluša znamená Linco

Privátne značky sú „zabehané“

Beluša Foods je členom skupiny obchodnej spoločnosti Royal Brinkers, ktorá v roku 1997 postavila svoj výrobný závod v obci Beluša na Považí. Od toho istého roku pôsobí aj obchodná spoločnosť v Česku, ale s distribúciou slovenských výrobkov začali v roku 1998. Značka Linco je teraz už zastúpená prakticky v celej strednej a východnej Európe. „Súbežne s predajom tejto značky na českom trhu sme začali v Beluši aj s výrobou pre obchodné reťazce,“ informuje obchodný riaditeľ Ing. Pavel Švarc. Privátne značky, to sú ponuky, ktoré v západnom svete existujú dlhé roky. Veľkí distribútori, ktorí majú maloobchodné predajne sa s dodávateľom-výrobcom dohodnú zmluvou, že výrobca bude vyrábať tento konkrétny tovar pod týmto menom len a len pre neho a pod „jeho distribútorskou značkou“. Takým najmarkantnejším príkladom môže byť Tesco, ktoré predáva napríklad rastlinný tuk Tesco. Ako sa darí slovenskému výrobku z Beluše na českom trhu? Veľmi dobre, majiteľ firmy môže byť s výsledkami spokojný. Od roku 1998 sa medziročný predaj zvyšoval o stovky percent, aj keď si uvedomujeme, že vychádzať z nulového základu je jednoduché. Na druhej strane značka Linco na českom trhu nebola celkom neznáma. V podstate začínala na tomto trhu ešte pred značkou Rama. Holandská materská spoločnosť dovážala margaríny od začiatku deväťdesiatych rokov. Potom bola určitá pauza. Dnes všetky malospotrebiteľské balenia Linco, ktoré uvidíte v obchodoch v ČR, boli vyrobené na Slovensku. Základný sortiment, ktorý vystavovali aj na potravinárskom veľtrhu v Brne, je tiež vyrobený na Slovensku, iba výroby Linco Pro pre pekárov a cukrárov na profesionálne použitie dovážajú z Dánska.

Ivan Klačanský

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.