Hospodársky denník
USD48,912 Sk
EUR43,216 Sk
CHF28,204 Sk
CZK1,26 Sk
  Piatok  18.Mája 2001

Semafor

Súčasný rýchlik Slovenská strela, ktorý premáva medzi Prahou a Bratislavou, nahradí od polovice júna nový vlak kategórie EuroCity (EC), ktorý si však ponechá jeho tradičný názov. K tejto zmene dôjde v rámci nového cestovného poriadku Českých dráh, platného od 10. júna 2001. „Ide vôbec o prvý EC vlak medzi Prahou a Bratislavou,“ uviedol vrchný riaditeľ obchodnoprevádzkovej divízie Českých dráh Jaroslav Kocourek. K výrazným zmenám v železničnej doprave medzi SR a ČR v súvislosti s novým cestovným poriadkom však nedôjde.

Cez Michaľany

Pre rekonštrukčné práce na trati je od 16. mája do 7. júna úplne vylúčená vlaková doprava v oboch smeroch na úseku Slanec - Trebišov. Všetky osobné vlaky a rýchliky zvyčajne jazdiace po tomto úseku trate z Košíc do Trebišova a Humenného a späť, budú vedené odklonom po trati Slanec - Michaľany - Trebišov. Aj keď sa jazdný čas odklonených vlakov predĺži o 20 až 40 minút, pri vlakoch zabezpečujúcich návoz cestujúcich do Košíc a rýchlik 602 Čingov a IC 500 Tatran, bude dodržaná prípojovosť k týmto vlakom jazdiacim do

Sťažujú sa

Nespokojných cestujúcich so službami ŽSR bolo v uplynulom roku viac než predtým. Za rok 2000 zaznamenali na ŽSR 256 sťažností, čo je v porovnaní s rokom 1999 nárast o 13 %. Z 238 priamo vybavených podaní bolo 100 sťažností uzatvorených ako opodstatnené, čo predstavuje 37-percentný podiel. Okrem spomínaných sťažností vybavili železničné stanice ďalších 273 sťažností na osobnú prepravu. Spolu je to teda viac než 600 kritických myšlienok na prácu železničiarov. Je to nepochybne dôvod nielen na serióznu analýzu, ale najmä podnet na urýchlené odstraňovanie chýb a nedostatkov.

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.