Hospodársky denník
USD49,193 Sk
EUR43,248 Sk
CHF28,197 Sk
CZK1,26 Sk
  Pondelok  21.Mája 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Komu vďačia za klientelu?

Výhody členstva v medzinárodnej spoločnosti

Vďaka rezervačným systémom sme získali viacej hostí, konštatuje Viktor Bronislavsky, jeden z topmanažérov Hotela Danube Bratislava. Pre „First Class“ hotel sú zahraniční hostia mimoriadne dôležití. Získať ich bez účasti v niektorých zo svetových rezervačných sietí - to jednoducho nejde. Hotel Danube Bratislava je členom medzinárodnej hotelovej spoločnosti SRS - World Hotel, ktorá zastupuje viac ako 400 nezávislých hotelov na celom svete vo viac ako 250 cieľových miestach. Hotel využíva marketingové služby spoločnosti. Rezervačný systém spoločnosti SRS - Steigenberger Reservation Service, vznikol v roku 1970 a jeho služby na Slovensku využíva len Hotel Danube Bratislava, no v Budapešti dva, v Prahe tri, v Brne jeden. Čím viac hotelov z jednej krajiny - tým lepšia možnosť propagácie turistických zaujímavostí krajiny, ktoré vytvárajú jej imidž. „Keď chodím na medzinárodné konferencie o SRS zisťujem, že Slovensko je často zamieňané so Slovinskom,“ sťažuje sa Viktor Bronislavsky. „Sme neznámou krajinou, a tá sa manažérom predaja v zahraničí ťažšie predáva.“ Hotel poskytuje vynikajúce služby, čo potvrdzujú aj kontroly z centrály. Sú vždy anonymné a kontrolóri sa ubytujú bežne ako hociktorí iní hostia a vo všetkej tajnosti si konajú svoju prácu. O ich prítomnosti sa vedenie hotela dozvie až pri ich odchode pri preberaní výsledkov kontroly.

Služby, ktoré poskytuje centrála, sú neoceniteľné. Hotel Danube Bratislava je jeden zo štyroch hotelov v Bratislave (vrátane v októbri otváraného hotela Carlton), ktorý je vo svete propagovaný a predávaný priamo medzinárodnými hotelovými sieťami. K tomu nepatria len výhody propagácie, prezentácie na vyhradenej webovej stránke, ale vďaka partnerstvu spoločnosti so CNN môže hotel za zvýhodnených podmienok propagovať svoje služby. Vďaka partnerstvu s leteckou spoločnosťou Lufthansa sa za služby čerpané v hoteli ponúkajú každému cestovateľovi, pokiaľ je členom „mileage“ programu, míle aj za čerpanie hotelových služieb. Neoceniteľným prínosom členstva v spoločnosti je, že služby hotela môžu byť nakupované aj prostredníctvom globálnych rezervačných sietí ako je Amadeus, Galileo/Apolo Worldspan či Sabre/Axess. Členstvo v medzinárodnej hotelovej sieti umožňuje hotelu účasť na marketingových programoch, ktoré vypisuje spoločnosť. Hotel Danube Bratislava vopred uvažuje o ich výhodnosti a sám sa rozhoduje o cene programu, za ktorú bude poskytovať služby vo svojom hoteli. Spoločnosť sa napríklad rozhodla ponúkať zvláštne programy za špeciálnu tarifu pre Američanov a cestujúcim, ktorí si nakupujú služby hotela v USA. Pretože Hotel Danube Bratislava mal záujem o americkú klientelu, pristúpil na zvýhodnené podmienky. Pre zaujímavosť, počet americkej klientely, ktorá prišla na Slovensko, v minulom roku vzrástol až o 23,8 %, a to aj vďaka progresívnemu rozhodnutiu manažmentu Hotela Danube Bratislava.

Programov pre cestovaniachtivú klientelu je dosť. Ich príťažlivosť, rovnako aj efektívnosť, sa vyhodnocuje v európskej centrále vo Frankfurte nad Mohanom za prítomnosti zástupcov hotela dvakrát do roka. Nezanedbávajú školenie zamestnancov a posledná z pravidelných konferencií sa v tomto roku konala v kanadskom Vancouveri. Na nich majú zamestnanci spoločnosti možnosť oboznámiť sa s poslednými novinkami techniky a technológie a novými metódami marketingu.

Rudolfa Vallová

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.