Hospodársky denník
USD50,018 Sk
EUR42,983 Sk
CHF28,178 Sk
CZK1,254 Sk
  Piatok  25.Mája 2001

Semafor

Zisk takmer 2,4 mld. Sk dosiahli za prvý štvrťrok Železnice SR. V porovnaní s plánom je to viac o 702 mil. Sk a v medziročnom porovnaní vykazuje príslušný ukazovateľ až 41-percentný nárast. Za toto obdobie vykázali výnosy v objeme takmer 8,6 mld. Sk pri nákladoch 6,2 mld. Sk. V kategórii nákladov sa železniciam podarilo dosiahnuť ich zníženie v porovnaní s plánom o takmer 5 %. Priaznivý vývoj zaznamenali predovšetkým v mzdových nákladoch, ktoré sa aj napriek medziročnému rastu priemernej mzdy o 6 % zvýšili, v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka iba o 1 %. Počet zamestnancov medziročne klesol o 2509, pričom v prvých troch mesiacoch roku 2001 rozviazali pracovný pomer so 482 zamestnancami namiesto plánovaných 115. Ešte priaznivejší vývoj zaznamenali pri finančných nákladoch, ktoré medziročne klesli o 31 %.

Do VSŽ vlakom

Cestu do práce vlakom si mohli košickí železiari skúšobne vyskúšať na nedávnej propagačnej jazde z košickej hlavnej stanice do Hanisky pri Košiciach. Od nového grafikonu vlakovej dopravy od 10. júna, prispôsobia Železnice SR časové polohy troch párov vlakov tak, aby ich mohli využívať zamestnanci U.S. Steel Košice na dochádzanie do práce a z práce. Toto riešenie je súčasťou koncepčného riešenia skvalitnenia dopravnej obslužnosti územia regiónov Košice a čiastočne aj Prešova. Z Hanisky pri Košiciach budú k vlakom robiť prípoje dva autobusy, ktoré skrátenou cestou cez štvrtú vstupnú bránu rozvezú zamestnancov železiarní do areálu podniku. Vlaky zabezpečia dopravu zamestnancov U.S. Steel na začiatok pracovných zmien o 6.00,14.00 a 22.00 hodine, čiže dopravu na konci zmeny.

Francúzske nie

Francúzske železnice sa bránia zahraničnej konkurencii. Ich predstaviteľ Patrick Charpentier na mníchovskom veľtrhu Transport -Logistic 2001 v diskusii na odbornom seminári povedal, že oni už konkurenciu majú - nákladné automobily. Priznal, že vo vedení francúzskych železníc prevládajú námietky proti tomu, aby na ich koľaje prišiel konkurovať v preprave tovaru niekto ďalší. V diskusii na seminári však odborníci tvrdili, že zatiaľ čo francúzske železnice nechcú nikoho pustiť na svoj trh, inak sa správajú v zahraničí. Napríklad v Nemecku agresívne podnikajú.

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.