|
|||||||||||||||||
Piatok 25.Mája 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bulhari využívajú poštuBulhari nevyužívajú internet len na bezmyšlienkové surfovanie, ale možnosti, ktoré im núka, aj seriózne využívajú. Vyplýva to z výskumu spoločnosti GfK Bulgaria, ktorý agentúra uskutočnila na vzorke 100 ľudí vo veku nad 15 rokov. Až 86 % obyvateľov Bulharska pripojených na celosvetovú sieť využíva internet na hľadanie špecifických informácií, pričom 30 % z nich tak robí každý deň. Elektronickú poštu denne v krajine používa len 5 % respondentov, väčšina z nich je vo veku 20 až 29 rokov. Spomenutá veková kategória má zároveň 38-percentný podiel na využívaní internetu. Služby chatu využíva v Bulharsku približne 47 % on-line populácie, z čoho polovica žije v malých mestách. Z komerčného hľadiska bulharský trh pre on-line obchodníkov zatiaľ nie je dostatočne zaujímavý. Väčšina respondentov (86,5 %) totiž cez internet nič nenakupuje. Ak sa však Bulhari k takémuto kroku odhodlajú, kupujú veľmi intenzívne. Spolu 12,3 % opýtaných nakupuje tovar cez internet denne, polovicu z nich tvoria študenti. Vyše 50 % on-line nákupov v krajine uskutočňujú obyvatelia zo sofijského okresu Plovdiv a obyvatelia Haskova. Ponuka sa s narastajúcim dopytom postupne zväčšuje. Sortiment podľa analytikov už zahŕňa takmer všetko - od sendvičov až po automobily. (TASR) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |