Hospodársky denník
USD50,018 Sk
EUR42,983 Sk
CHF28,178 Sk
CZK1,254 Sk
  Piatok  25.Mája 2001

Do žien chcú investovať

JOPA je s výkonmi belasých spokojná

Basketbalistky Slovana JOPA Bratislava sa v novodobej histórii slovenského basketbalu po druhý raz postavili na striebornú priečku. Prakticky sa dá konštatovať, že sú majstrami Slovenska II., keďže tím Ružomberka je v našich podmienkach jednoducho (zatiaľ) nedostižným súperom. Oslavy tohto „podtitulu“ boli namieste a spokojnosťou žiaril tiež hlavný sponzor belasých, spolumajiteľ firmy JOPA, s. r. o., František Čepček. Prečo ste sa rozhodli vstúpiť práve do basketbalu a navyše ženského?, s touto otázkou sme oslovili predstaviteľa firmy. „Basketbal je vo svojej podstate výnimočným športom. Je dostatočne rýchly, ponúka mnohé dramatické situácie a súčasne aj efektné okamihy. Je vhodné podporovať tento šport,“ konštatoval F. Čepček. Neodpovedali ste však na otázku prečo ženy? „Nič záhadné v tom nie je. V istom období nás oslovil prezident basketbalového klubu R. Adamčík a my sme jeho ponuku na sponzorstvo prijali. Mnohí tvrdia, že mužský basketbal je vo všetkých smeroch efektnejší. Nazdávame sa, že aj dievčatá pod deravými košmi vedia vykúzliť pekný šport.“ Investície sa firme, zdá sa, vyplácajú, čiže spokojnosť? „Určite, veď nebolo jednoduché vybojovať druhé miesto, konkurencia za lídrom z Ružomberka je veľmi vyrovnaná. V sezóne 1997/1998, keď sme do basketbalu vstúpili, sme spoločne získali druhé miesto a teraz opäť. Slovan v tomto období dramatickejšie neklesol, patrí k vyrovnaným tímom našej ligy. Aj to sú hodnoty, ktorých si ceníme.“ Klub má teraz právo uchádzať sa o účasť v európskej klubovej súťaži Pohár Ronchettiovej. Zrejme bude aj od vás záležať, či sa na Pasienkoch objavia zahraničné kluby? „Je to zložitejšia problematika, rozhodne však máme záujem, aby ťEurópuŤ naše dievčatá hrali. Definitívne rozhodnutie však padne až po tom, ako FIBA urobí štruktúru súťaže, na základe ktorej si budeme vedieť postaviť rozpočet. Hovorili sme na túto tému s prezidentom klubu a naše názory sa v tomto smere zhodujú,“ vysvetlil svoj postoj F. Čepček. Posledná úvaha naznačuje, že aj v dnešnej zložitej ekonomickej situácii je možné nájsť spoločnú reč partnerov podnik - športový klub. Žiada sa vyšší stupeň pochopenia zmysluplnosti investície, v športe je priestor na vzájomnú komunikáciu. Basketbalistky Slovana a firma JOPA sú toho príkladom. Ešte tak zvládnuť Pohár Ronchettiovej...

Martin Sládek

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.