Hospodársky denník
USD50,155 Sk
EUR42,86 Sk
CHF28,097 Sk
CZK1,249 Sk
  Pondelok  28.Mája 2001

Atypické fľaše ako prezentačné predmety

Majiteľ firmy Peter Dobeš mi skromne porozprával o neuveriteľnej ponuke. S jedenástimi zamestnancami spoločnosti Bricol Horné Srnie a s podobne veľkou firmou na Morave, s označením Bricol M, zvládajú fantasticky širokú ponuku fliaš do slova od mnícha cez alkohol až k Napoleonovi. Fľaše, ktoré majú v ponuke, sa dovážajú z celého sveta, ale niektoré si robia v sklárňach do vlastných foriem. Vyplatí sa, veď ako dekoračné predmety sa presadzujú na celom svete. Slúžia nielen ako praktické predmety na uschovanie destilátu alebo vína, ale aj na zviditeľnenie majiteľa, slúžia aj na reklamu. Na niektorých fľašiach na víno je ročník už priamo (na objednávku) vymodelovaný na skle. Vzhľadom na to, že škála ponuky je skutočne široká, z vlastných rúk pracovníkov firmy z Horného Srnia pochádza iba 5 - 10 % modelov. Vyrábajú, či len dodávajú aj úžitkové sklo na poličku, do kuchyne, na zaváraniny, na voňavé oleje, kahance a na sviečky. Atypické fľaše si kupujú najmä firmy ako prezentačné predmety. Vývoj v tomto odvetví nenapreduje síce tak rýchlo ako v elektronike, ale každý týždeň pribudne do ponuky šesť - sedem nových druhov fliaš. Pre stálych zákazníkov sa snažia vo vlastnej „dielni“ vymýšľať a navrhovať špeciálne druhy fliaš, ktoré sa po odsúhlasení zákazníkom stávajú charakteristickými obalmi pre tú-ktorú konkrétnu firmu. V ponuke som videl na brnianskej výstave Embax-Print nielen spomínaný tvar Napoleon, ale aj fľašu - ako pivný krígeľ alebo aj kuriozity ako napríklad fľašu „na ležato“ znázorňujúcu motorku Harley s jazdcom alebo na ležato v tvare malého kamióna. Ročný obrat 100 mil. Sk. za rok 2000 na slovenskej aj na moravskej strane v obidvoch spoločnostiach svedčí o manažérskych schopnostiach majiteľa.

Ivan Klačanský

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.