|
|||||||||||||||||
Štvrtok 3.Mája 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zlato pre UNICOM (rozšírené)Nadácia Slovak Gold ocenila homebanking Prvýkrát v svojej päťročnej histórii nadácia Slovak Gold ocenila produkt tvorivej činnosti určenej pre bankovníctvo. Zlatú medailu a certifikát ochrannej značky kvality získala firma UNICOM za svoj produkt z oblasti elektronického bankovníctva - systém domáceho bankovníctva (homebanking) BPS - bezdokladový platobný styk. Nie je to úplne nová vec, jeho začiatky siahajú do roku 1992. Najmä však v posledných dvoch rokoch nachádza čoraz lepšie uplatnenie a rapídne získava na popularite. Nečudo, totiž čoraz viac sa tradičné spôsoby styku s bankou, predpokladajúce osobný kontakt a vypĺňanie papierov, ukazujú ako zastarané, pomalé a pre obe strany nakoniec aj drahé. Pritom sú neschopné sledovať dynamiku prudko sa meniacich podmienok. Nie je to teda len pohodlie vedúce čoraz viac klientov k snahe riadiť si svoje financie v banke, tuzemský i zahraničný platobný styk zo svojho pracoviska , z domu alebo i z hociktorého miesta, kde práve sú. Elektronické bankovníctvo ponúka rôzne možnosti k prístupu a riadeniu svojich finančných záležitostí. Môže to byť prostredníctvom počítača s modemom a telefónnou prípojkou, ďalšia možnosť je využiť osobný organizér či internet . Nezriedka i telefón s tónovou voľbou či mobilný telefón s GSM správami. Vďaka systému on-line takto klient banky získava i prehľad o aktuálnom zostatku i obratových položkách. To všetko 24 hodín denne, 365, či ako v tomto 366 dní v roku. V tomto systéme bezdokladového platobného styku je už u nás zapojených tisíce klientov vo Všeobecnej úverovej banke, v Komerčnej banke a Dopravnej banke. Bezpečnosť predovšetkým Okrem spoľahlivosti komunikácie, jednoduchosti a komfortu je základným pilierom bezpečnosť. Má ju zabezpečiť predovšetkým filtrovanie dovolených služieb, oddelenie sietí pomocou prekladu IP adries, archivácia prenášaných dát, okamžitá reakcia na zadefinované stavy. Tiež kontrola oprávnenosti prístupu konkrétneho používateľa do konkrétnej elektronickej schránky a kryptovanie a dekryptovanie správ pred alebo po ich prenose. Doterajšie skúsenosti z prevádzky homebankingu viedli UNICON k definovaniu siedmich základných požiadaviek na aplikačný firewall. 1. Integrita správy - obsah správy nemôže byť v priebehu prenosu bez odhalenia zmenený, či už ide o zmenu úmyselnú, alebo neúmyselnú. 2. Integrita sekvencie správ - pri prenose väčšieho počtu správ je zaručené, že správy budú spracované v správnom poradí, žiadna správa nebude spracovaná viac než jeden raz a bude zistená prípadná strata správy. 3. Autenticita správy - pri každej správe je možné jednoznačne určiť osobu, ktorá správu vytvorila. 4. Kontrola prístupu - prístup ku komunikácii so systémom elektrického bankovníctva je umožnený iba oprávneným osobám. Každá osoba má prístup iba do svojej schránky. 5. Nepopretie príjmu správy - neskôr nie je možné poprieť príjem správy. 6. Nepopretie odoslanie správy - neskôr nie je možné poprieť odoslanie správy. 7. Utajenie obsahu správy - obsah správy je utajený pred neoprávnenými osobami. Podpis, kľúč a potvrdenka |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |