Hospodársky denník
USD48,769 Sk
EUR43,441 Sk
CHF28,168 Sk
CZK1,256 Sk
  Štvrtok  3.Mája 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













wAsistent - informačný podnikový systém z dielne Tronetu

Intranet, teda podnikový informačný systém postavený na technológiách internetu, umožňuje využívať informácie z jedného servera bez ohľadu na typ počítača alebo terminálu, ktorým sa pripájajú používatelia. Dokonca už menšia firma môže prostredníctvom dobre implementovaného podnikového informačného systému zefektívniť komunikáciu v rámci podniku, ale môže byť i základom na komunikáciu s obchodnými partnermi a na vybudovanie extranetu. V konečnom dôsledku prináša i nové príležitosti pre samo podnikanie. Hlavné faktory, ktoré podmieňujú rozvoj podnikového informačného systému, sú najmä ľahkosť použitia a správy prostredníctvom Web prehliadačov, relatívne nízke náklady a rýchla návratnosť investícií. K ďalším výhodám, ktoré prináša intranet, patrí zlepšená komunikačná infraštruktúra a rýchlejšie osvojovanie nových technológií. To všetko prispieva k celkovej zmene podnikovej kultúry firmy. Intranetové technológie disponujú všetkými prvkami bezpečnej komunikácie ponúkanými pre prostredie internetu, čo v tomto prípade znamená ochranu citlivých informácií cez prístupové práva.

Spoločnosť Tronet vyvinula špeciálne intranetové riešenie pre podniky s obchodným názvom wAsistent. Je to multipoužívateľský systém, ktorý maximálne využíva výhody zvolenej platformy. Riešenie wAsistent sa skladá z jednotlivých modulov, ktoré sú navzájom prepojené a spolupracujú nad jednou databázou, majú jednotné grafické rozhranie, ako aj spoločného správcu. Systém využíva prostredie internetového prehliadača a obsahuje tri vrstvy - prvá beží na serveri a využíva SQL databázu. Druhá vrstva predstavuje vlastný WEB a treťou vrstvou je vlastný internetový browser u klienta.

Podľa potrieb firmy možno vytvoriť jednotlivé moduly informačného systému:

Modul Riadenia obehu dokumentov poskytuje narábanie s dokumentmi v elektronickej podobe od ich vytvorenia a prijatia cez úpravu až po prehľad v dokumentoch. Umožňuje pripojenie ďalších informácií i oznámenie o zmenách stavov dokumentov vrátane kontroly tokov dokumentov (workflow).

Modul Vnútorné úlohy má zefektívniť každodenné fungovanie firmy, ako aj organizáciu vlastných povinností. Umožňuje vypísať zoznam zadaných a pridelených úloh, zadať plnenie čiastkových úloh podriadeným aj sebe. Modul umožňuje zadávanie úloh vertikálne smerom dole, ale aj horizontálne v rámci organizačnej štruktúry. V rámci modulu si manažér môže vyžiadať hlásenia o plnení úloh, komunikovať s riešiteľmi a zadávateľmi úlohy, ako aj kontrolovať jej plnenie, prípadne odhaľovať úzke miesta, kde viazne dosiahnutie výsledku.

Modul Marketing umožňuje obchodnému a marketingovému oddeleniu aktívnu prácu s klientom. Umožní zaznamenať nielen základné údaje o klientovi, ale aj obsah rokovaní, uzatvorených obchodných prípadov a spracúvať výsledky marketingových prieskumov. Základnou súčasťou tohto modulu je Adresár, ktorý umožní vytvoriť záznam o novom klientovi, pridávať adresy, telefónne čísla, poznámky a pod., ale aj evidenciu kontaktov a fulltextové vyhľadávanie. Pritom je tento modul previazaný s ostatnými časťami systému.

Čas sú peniaze. Stará, no až príliš pravdivá myšlienka. Tu je namieste spomenúť modul s názvom Kalendár, ktorý nám pomôže v dnešnom čase plnom stresu a zhonu správne plánovať, nestratiť prehľad a nezabudnúť na schôdzku, telefonát... Kalendár sa môže zobraziť po dňoch, týždňoch, po mesiacoch. Udalosti doň môžeme pridávať, podľa potreby upravovať a vyhľadávať v nich, pričom možno naraz použiť i všetky tri zobrazenia zároveň.

Dôležitým modulom je aj Evidencia pošty s funkciami, ako je vstup dokumentov z iných brán (fax, x400, smtp), odosielanie pošty pomocou brán či postupovanie pošty medzi odbormi. Tento modul umožňuje používať viacero podateľní i evidovať poštu podľa spisového poriadku.

Podobne ako modul Evidencia pošty je aj modul iCafee samostatnou aplikáciou pre prevádzku internetovej kaviarne. Umožňuje administráciu používateľských účtov, platieb vrátane kreditného systému a množstevných zliav.

V súčasnosti sa pripravujú ďalšie aplikácie. WEB publishing bude slúžiť na komplexnú správu publikovania na internete (pridávať, mazať a evidovať články). Modul Diskusia bude viesť internetovú diskusiu. Modul Support bude určený pre predajcov softvéru a zabezpečí podporu v štýle Hot-line. Modul Katalóg je určený na riadenie skladového hospodárstva, tvorbu a publikáciu cenníka s previazanosťou na objednávkový systém.

(pr)

Počasie

Dnes bude prevažne slnečno. V horských oblastiach bude miestami zväčšená oblačnosť a popoludní sa tam vyskytnú prehánky alebo búrky. Najvyššia denná teplota 24 až 28 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m 15 stupňov. Východný až juhovýchodný vietor 2 až 5 m/s, na juhozápadnom Slovensku popoludní zosilnie na 4 až 8 m/s.V piatok bude jasno až polojasno a teplo. V horských oblastiach, najmä na východe, časom zväčšená kopovitá oblačnosť a ojedinele prehánky alebo búrky. Nočná teplota 15 až 11, na severe a východe miestami okolo 9 stupňov. Denná teplota 24 až 28 stupňov, na severe miestami chladnejšie. V sobotu bude polooblačno, časom oblačno, miestami prehánky alebo búrky. Nočná teplota 15 až 11 stupňov. Denná teplota 24 až 28, na severe miestami okolo 22 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 5.30 a zapadne o 20.08 hod.

Amsterdamprehánky13
Atényjasno25
Belehradjasno26
Berlínpolooblačno25
Bratislavapolooblačno25
Bruselprehánky13
Budapešťpolojasno25
Bukurešťbúrky23
Frankfurtprehánky23
Helsinkijasno10
Istanbulpolojasno22
Kodaňoblačno17
Lisabonprehánky14
Londýnprehánky13
Madridjasno15
Milánodážď18
Moskvapolojasno17
Osloprehánky12
Parížprehánky16
Prahapolooblačno26
Rímoblačno24
Sofiaoblačno21
Štokholmoblačno17
Varšavapolojasno23
Viedeňjasno26
Záhrebpolojasno27
Ženevaprehánky17

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.