Hospodársky denník
USD48,769 Sk
EUR43,441 Sk
CHF28,168 Sk
CZK1,256 Sk
  Štvrtok  3.Mája 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Namiesto reklamy skúsenosť

Spoločnosti, ktoré utrácajú veľké peniaze za marketing svojej značky na internete a dúfajú, že tým prilákajú mladých a trendových zákazníkov k svojim internetovým stránkam, prehliadajú najziskovejší zákaznícky segment a najjednoduchšie marketingové riešenia. Vyplýva to z výsledkov štúdie o výdavkoch na on-line marketing, ktorú vypracovala poradenská spoločnosť Accenture a firma On-line Insight.

Firmy by mohli podstatne zvýšiť výnosy z on-line marketingových aktivít, pokiaľ by sa zamerali na desať percent populácie, ktorá nakupuje takmer 70 percent všetkého tovaru on-line. Týchto desať percent sa skladá väčšinou z ľudí vo veku 35 rokov a starších. „Nie sú to tínedžeri, ktorí sú často spájaní s internetom,“ uvádza štúdia.

Najlepšou cestou, ako osloviť kupujúcich zákazníkov, je poskytnúť im namiesto masívnej reklamy značky pozitívnu skúsenosť a hlavne zistiť, kto je skutočne ich zákazníkom. Ich potreby v rôznych segmentoch sú totiž značne odlišné a webová stránka by nemala byť navrhnutá univerzálne pre všetkých. Prekvapujúcim zistením je, že takmer tretina on-line zákazníkov nie je motivovaná cenou. Omnoho dôležitejšia je pre nich rýchlosť webovej stránky, jednoduchosť použitia, bezpečnosť a celkový výber značky. Tajomstvo vybudovania značky netkvie ani tak v obrovskej reklame, zaujímavom logu alebo častom prudkom znižovaní cien, ale spočíva skôr v plnom pochopení zákazníkových potrieb a v poskytnutí výnimočnej skúsenosti šitej na mieru.

Prieskum zrealizovaný v USA sa zameral na priania viac ako 2000 on-line kupujúcich, ktorí využívali stránky B2C (obchod so spotrebiteľmi) zo 17 odvetví vrátane automobilového priemyslu, komunikácie, finančných služieb, high-tech, zdravotníckych služieb, maloobchodov a cestovania.

(ČTK)

Počasie

Dnes bude prevažne slnečno. V horských oblastiach bude miestami zväčšená oblačnosť a popoludní sa tam vyskytnú prehánky alebo búrky. Najvyššia denná teplota 24 až 28 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m 15 stupňov. Východný až juhovýchodný vietor 2 až 5 m/s, na juhozápadnom Slovensku popoludní zosilnie na 4 až 8 m/s.V piatok bude jasno až polojasno a teplo. V horských oblastiach, najmä na východe, časom zväčšená kopovitá oblačnosť a ojedinele prehánky alebo búrky. Nočná teplota 15 až 11, na severe a východe miestami okolo 9 stupňov. Denná teplota 24 až 28 stupňov, na severe miestami chladnejšie. V sobotu bude polooblačno, časom oblačno, miestami prehánky alebo búrky. Nočná teplota 15 až 11 stupňov. Denná teplota 24 až 28, na severe miestami okolo 22 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 5.30 a zapadne o 20.08 hod.

Amsterdamprehánky13
Atényjasno25
Belehradjasno26
Berlínpolooblačno25
Bratislavapolooblačno25
Bruselprehánky13
Budapešťpolojasno25
Bukurešťbúrky23
Frankfurtprehánky23
Helsinkijasno10
Istanbulpolojasno22
Kodaňoblačno17
Lisabonprehánky14
Londýnprehánky13
Madridjasno15
Milánodážď18
Moskvapolojasno17
Osloprehánky12
Parížprehánky16
Prahapolooblačno26
Rímoblačno24
Sofiaoblačno21
Štokholmoblačno17
Varšavapolojasno23
Viedeňjasno26
Záhrebpolojasno27
Ženevaprehánky17

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.