|
|||||||||||||||||
Streda 30.Mája 2001 |
Ešteže máme Chartu práv pacientaTakmer polovica opýtaných vyslovila nespokojnosť Ešte stále sme si akosi nezvykli domáhať sa v medicínskom svete svojich práv. Zvyčajne trpezlivo (alebo netrpezlivo) čakáme, kým na nás príde u lekára rad, možno nadávame, prípadne zaplatíme, dáme pozornosť (všimné), alebo keď to nie je naliehavé v takomto systéme strácame nervy a bez odbornej pomoci sa radšej zaobídeme. U našich susedov je to však úplne inak. V Rakúsku sa v prípade nespokojnosti so zdravotnou starostlivosťou a všetkým, čo s tým súvisí, nielen ozývajú hlasy. Okrem písomnej a telefonickej formy využívajú aj e-mail. Podľa informácií zástupkyne viedenskej pacientskej organizácie dostávajú ročne približne sedemtisíc žiadostí, pripomienok a sťažností, ale len 5 % z nich sa týka chýb pri poskytovaní zdravotníckej starostlivosti. Združenie pre pacientov vo Viedni poskytuje napríklad poradenstvo v oblasti nemocničnej, primárnej či špecializovanej starostlivosti, ošetrovateľstva a lekární. Máme sa čo učiť! V anonymnej ankete na tému ako pacienti chápu svoje práva odpovedalo u nás 1600 respondentov, 66 % uviedlo, že máme uzákonené práva pacientov, ale 46 % tvrdí, že sa nedodržiavajú. Ľudmila Koníková |
|
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |