Hospodársky denník
USD50,179 Sk
EUR42,928 Sk
CHF28,111 Sk
CZK1,252 Sk
  Streda  30.Mája 2001

Budovať vzťah k firme

Environmentálna výchova

Slovnaft Bratislava už niekoľko rokov cieľavedomo a s úspechom organizuje podujatia, ktoré sú zamerané na environmentálnu výchovu žiakov základných škôl. Spomeňme pútačovú súťaž Mami, oco, maľujeme/milujeme prírodu, Ekonápad storočia, Ekohliadku 1999 či Ekohliadku 2000, do ktorej sa vlani zapojilo 59 škôl z celého Slovenska. Vytvorili 162 výtvarných prác s tematikou ochrany životného prostredia. Autorov desiatich najlepších prác čakal slnečný deň plný napätia, zábavy a zážitkov s názvom Ekotrenažér, v ktorom jednotlivé družstvá súťažili v disciplínach, ktoré preverili nielen ich znalosti, ale aj kondíciu a šikovnosť. Organizátori tohto reťazca podujatí s radosťou konštatujú, že ťažisko súťaží sa z roka na rok posúva z oblasti popularizácie ekologických problémov do odbornejšej roviny, čo si od žiakov mladých ochranárov vyžaduje okrem lásky k prírode aj značné vedomosti. Tohtoročná súťaž Ekohliadka 2001 s podtitulom Ekoreportáž roka bude zložená z dvoch častí. V prvom kole budú deti pokračovať v preverovaní a ozdravovaní stavu životného prostredia vo svojom okolí. Na základe získaných informácií svoje návrhy a poznatky (pokiaľ ide o znečistenie vody, pôdy, ovzdušia, problémy v odpadovom hospodárstve atď.) spracujú vo forme Ekosprávy. V snahe zviditeľniť a spropagovať celoročné aktivity Ekohliadok sa kampaň rozširuje o súťaž zástupcov novinárskej obce. Jej členovia si vyberú jednu z Ekohliadok a reportážnym spôsobom zachytia jej činnosť. Dodajme, že celú akciu financuje Slovnaft. Jeho vedenie totiž vie, že ide o potrebnú investíciu. Veď v úsilí o vytváranie celkového imidžu firmy a budovania určitého vzťahu k nej treba skutočne začať od tých najmenších.

Zdena Rabayová

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.