Hospodársky denník
USD50,179 Sk
EUR42,928 Sk
CHF28,111 Sk
CZK1,252 Sk
  Streda  30.Mája 2001

Rozdeľte svoje úlohy!

Nik nemôže robiť všetko sám

Mnohí riadiaci pracovníci sa jednoducho nedokážu vzdať niektorých úloh a zodpovedností. Možno s tým majú zlé skúsenosti a myslia si, že nakoniec aj tak budú musieť všetko urobiť sami. Možno sa boja rizika, že ich podriadení spravia nejakú chybu. Možno ich k odmietaniu delegovania pracovných zadaní vedie túžba po uznaní - veď predsa ten, kto pracuje viac ako ostatní, sa cíti dôležitejší a nenahraditeľný, a tak ho vníma aj okolie. Ďalšími brzdami delegovania sú ctižiadostivosť, strach z konkurencie, snaha mať všetko pod kontrolou a mnohé ďalšie. Správne organizované delegovanie má však oveľa viac predností ako nedostatkov. Medzi jeho päť hlavných pozitív patrí:

Dosiahnete lepšie pracovné výsledky. Nemôžete sa vyznať vo všetkom. Sú ľudia, ktorí sú v niektorých oblastiach jednoducho lepší ako vy. Vhodnou kombináciou rôznych kompetencií sa dajú realizovať veľké projekty, ktoré by jeden človek nikdy nezvládol.

Získate viac času na dôležité veci. Ak delegujete niektoré úlohy na iných, budete sa môcť lepšie koncentrovať na vaše ťažiskové činnosti. Získaný čas môžete využiť na ďalšie zdokonaľovanie.

Podporíte svojich spolupracovníkov. Ak budete dôverovať vašim podriadeným, zvýšite ich sebavedomie, iniciatívu a umožníte im rozvíjať ich vedomosti a zručnosti.

Dosiahnete uznanie ako schopný šéf. Umenie delegovať je jednou z dôležitých vlastností riadiacich pracovníkov, ktorú ich podriadení dokážu veľmi oceniť.

Budete mať menej stresu. Ak budete časť svojich úloh delegovať na spolupracovníkov, znížite riziko prepracovania alebo vzniku syndrómu burn-out. Zjednodušíte si život a naučíte sa, že niektoré veci môžu fungovať aj bez vás. Prinesie vám to úžitok z krátkodobého i dlhodobého hľadiska.

(ja)

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.