|
|||||||||||||||||
Piatok 4.Mája 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Unikla pointaV Hospodárskom denníku sa pravidelne venujeme transformácii ŽSR. Projekt reštrukturalizácie a transformácie ŽSR schválila vláda SR. Keď sme hodnotili nedávny protestný štrajk železničiarov, zdôraznili sme, že ľudsky sa obavy členov modrej armády dajú chápať, ekonomická realita je však jednoznačná - bez zmien sa dostane celá železnica na kolená. Na náš komentár sa ohlásili železničiari z Nových Zámkov. Iveta Muržicová nám poslala nasledujúci rozhovor s jedným z účastníkov protestného štrajku, ten si vraj zo strachu žiadal zachovať anonymitu. Čo vás donútilo ísť do bratislavských ulíc? - Na štrajku sa zúčastnili protestujúci robotníci ŽSR, ktorí sú proti rozdeleniu doterajšieho štátneho podniku ŽSR na dve časti. Robotníci sa obávajú o svoje zamestnanie, pretože po rozdelení ŽSR im už žiadny garant v rukách neostane. Je mi ľúto, že viacerým novinám a médiám unikla pointa štrajku a namiesto nej opisovali hádzanie pirátov do policajtov. Petícia železničiarov bola odovzdaná príslušnému orgánu, dnes je však jasné, že žiadnu z požiadaviek odborárov nikto z kompetentných nevzal na vedomie. Ako vnímate prezamestnanosť a prepustenie 4135 pracovníkov v roku 2001? - Vidíme ju hlavne v radoch nerobotníckych železničiarov, čiže pracujúcej byrokracie. Prepúšťať však budú najskôr robotníkov. Ako sa má nezamestnaný živiteľ pozrieť do očí svojich blízkych? Čo im povie? Ste proti transformácii a rozdeleniu Železníc SR? - Keď sa rozbije celok, zostatok je slabý. To už konštatoval Svätopluk. Keď sa rozdelia železnice, tiež sa oslabia. Zmena zrejme prinesie pre robotníkov iba jedno, prínos nestability a neistoty do pracovného a súkromného života. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |