Hospodársky denník
USD48,587 Sk
EUR43,393 Sk
CHF28,142 Sk
CZK1,253 Sk
  Piatok  4.Mája 2001

Semafor

Nový šéf Rakúskych spolkových železníc, podľa informácií rakúskeho denníka Kurier, neoficiálne oznámil predákom železničiarskych odborárov, že tento podnik sa nerozdelí na niekoľko samostatných podnikateľských subjektov. Odborári by mali za to súhlasiť so zložením nového vedenia ÖBB. Formálne sa má najprv uskutočniť hĺbková analýza kladov a záporov rozdelenia štátnych železníc, a potom by malo nasledovať zverejnenie konečného oficiálneho odmietavého stanoviska. Nový šéf bude zrejme pokračovať v politike svojho predchodcu vo funkcii Helmuta Draxlera, ktorý sa principiálne staval proti rozdeleniu železníc na menšie firmy. Upozorňoval, že náklady na prevádzku výrazne vzrastú.

České železnice

Aj České dráhy sú vo fáze príprav na výrazné štrukturálne zmeny. Vláda už odsúhlasila návrh tzv. predtransformačného zákona, ktorý predložia do parlamentu na schválenie. Podľa návrhu sa má vytvoriť akciová spoločnosť České dráhy, ktorá bude vykonávať funkciu dopravcu a prevádzkovateľa železničnej dopravy a na druhej strane sa vytvorí štátna Správa železničnej infraštruktúry, ktorá bude zabezpečovať vlastnícke práva štátu nad infraštruktúrou. Aj napriek rozdeleniu Českých dráh zostane zachovaná určitá integrita, pretože Správa železničnej infraštruktúry bude vykonávať pre České dráhy rôzne služby. Návrh zákona sa tvoril v spolupráci s odborármi, takže medzi českými železničiarmi niet proti nemu výraznejších námietok.

Vykoľajenie rýchlika

V utorok sa o 16.21 hod. vykoľajil 100 metrov pred Ťahanovským tunelom pri Košiciach medzinárodný rýchlik č. 420 Excelsior, ktorý premáva na trase Košice - Cheb. Pri nehode sa vykoľajil šiesty a posledný, dvanásty vozeň. Našťastie vozne sa neprevrátili, ani neprišlo k zraneniu cestujúcich. Rýchlik išiel v čase nehody rýchlosťou 100 km/hod. Príčiny nehody sa vyšetrujú.

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.