Hospodársky denník
USD48,587 Sk
EUR43,393 Sk
CHF28,142 Sk
CZK1,253 Sk
  Piatok  4.Mája 2001

Máme čo doháňať

Byť v medzinárodnej sieti

Kvalita získava na dôležitosti vo všetkých oblastiach moderného života vrátane cestovného ruchu. Hostia vyžadujú produkty, pri ktorých sú si istí, že dostanú najkvalitnejšie a najhodnotnejšie služby, prinajmenšom však adekvátne služby za primeranú cenu. Na jednej strane rastúca konkurencia na druhej strane nedostatok ochoty poskytovať služby, nepriaznivý pomer medzi cenou a protihodnotou kladie nároky na systematický manažment kvality. O situácii v slovenskom hoteliérstve hovorí viceprezident Zväzu hotelov a reštaurácií SR Ing. Ján Kučera, generálny riaditeľ hotela Holiday Inn v Bratislave:

- Úroveň kvality hotelierstva na Slovensku vzhľadom na medzinárodné štandardy je priemerná. Napriek určitému pokroku, stále zaostávame o pár rokov za vývojom v susedných krajinách. Jedným z rozhodujúcich faktorov je podceňovanie spolupráce s medzinárodnými hotelovými sieťami. Tie svojím franchisovým hotelom poskytujú nielen poradenské služby, vrátane vzdelávania a školenia pracovníkov, ponúkajú im možnosť účasti na rôznych marketingových programoch a ďalších podporných aktivitách s celosvetovou pôsobnosťou, ale svojou kontrolnou činnosťou zabezpečujú štandardy. Hotel, ktorý je súčasťou niektorej z medzinárodných sietí, predstavuje pre klienta záruku kvality a požadovaného štandardu. Ďalším z faktorov ovplyvňujúcim úroveň je nedostatočná spolupráca odborníkov na Slovensku, ale najmä na medzinárodnej úrovni. Uvedené bolo i dôvodom na založenie takej organizácie ako je Zväz hotelov a reštaurácií SR, ktorej cieľom je pravidelné stretávanie sa odborníkov, ich vzdelávanie, spoločné hľadanie riešení existujúcich problémov a v neposlednom rade i hľadanie možnosti rozvoja. Odborná verejnosť má veľký potenciál, ale malé možnosti oboznamovania sa s najnovšími trendmi.

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.