|
|||||||||||||||||
Piatok 4.Mája 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Máte prehľad?Vy ste šéfom (majiteľom, manažérom...) a vy jediný teda vediete firmu. Priznajte sa, že stále dochádza k momentom, keď sa musíte rozhodovať, a teda vtláčate do svojich rozhodnutí pečať svojej osobnosti. Vaši zamestnanci od vás neočakávajú, že budete najlepším technikom, odbytárom, plánovačom: chcú, aby ste ich inšpirovali, aby ste ich viedli. Už dávno je známe, že najlepšie firmy, spoločnosti vynikajú vďaka kolektívnej snahe, elánu. A prameňom tohto nadšenia musíte byť vy. Práve vy musíte mať presnú predstavu o osude svojho podniku ešte predtým, než sa vypracuje dôkladná stratégia. Predstava nie je iba sen ani zbožné želanie. Je to ideál, ktorému veríte, vízia budúcnosti, ktorú plánujete a ku ktorej sa zaväzujete. Aby táto myšlienka mohla stmeliť kolektív, musí sa o nej komunikovať. A teda každý v podniku musí vedieť, na akú cestu sa firma vydáva a aké méty si stanovila. Vaša spoločnosť sa od ostatných odlišuje predovšetkým svojím snažením, štýlom, charakterom a svojimi zamestnancami. Snažte sa o vylepšenie svojej vízie. Najskôr si ju otestujte u svojich partnerov, spolupracovníkov. Ohodnoťte jej cenu, platnosť definície, presvedčivosť formulácií. Až potom môžete očakávať úspech. Tak nás o tom dennodenne presviedčajú renomované poradenské firmy, ktoré majú za úlohu iba jediné - vyškoliť zručných a umných manažérov. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |